Thinkpad T42

Status
Niet open voor verdere reacties.

rb100

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2010
Beste,

Ik heb hier een Thinkpad T42, wanneer ik deze wil opstarten, komt er in het scherm IBM THINKPAD te staan en: To interrupt normal startup, press the blue Access IBM button. Maar dit blijft staan. En welke knop ik ook indruk, het heeft geen zin. Er gebeurt niets.
Na enige tijd gaat dit beeld weg en krijg ik een SLOTJE in beeld. En That's IT.

Wat moet ik doen? Een of andere toets-combinatie ofzo? Na 3 keer een toets ingedrukt te hebben (maakt niet uit welke) komt er een hand in een soort STOPBORD (verkeersbord) in beeld, met andere woorden: STOP daarmee, wat je aan het doen bent.

Is deze laptop overleden ofzo???

Aanvulling: Wanneer ik op Esc druk, gaat de laptop het geheugen controleren, dit duurt natuurlijk even, maar daarna krijg ik in het scherm het volgende te zien:
IBM hard drive active protection sensor diagnostics start.
En daarna komt er een slotje in beeld (links boven) en kan ik helemaal niets meer.

Alvast bedankt voor jullie reactie...

Gr.,
Richard

Laatst bewerkt:
Ik kan me niet voorstellen dat die laptop altijd al in jouw bezit is geweest: Het lijkt erop dat de harddisk versleuteld is danwel een password ingesteld in de BIOS, en je daarvoor een wachtwoord nodig hebt om ermee te kunnen werken.

Pak de handleiding erbij, en vraag je af hoe die harddisk zo versleutled is geraakt en/of welk (BIOS/harddisk) wachtwoord er van toepassing zou kunnen/moeten zijn.
Handleidingen: hier

hier de verdere ondersteunings-opties voor die laptop (drivers etc.)

Tijs.

Thinkpad

Klopt, dit apparaat is ook niet van mij, maar van mijn zwager.
Ik heb inmiddels IBM gebeld, maar die kunnen mij niet verder helpen, omdat het overgenomen is door Lenovo, die geprobeerd te bellen, maar nemen niet op.

Ik heb geen password ingesteld, kan niet eens in het BIOS komen.

Richard

a. Ik zou eerst eens bellen met je zwager en hem doorzagen of híj die laptop wel eens succesvol heeft kunnen gebruiken. Indien ja, dan zul je ook bij hem moeten kunnen vernemen wat er met de laptop gebeurd is wat betreft (hardware-)problemen, instellen versleuteling danwel instellen BIOS-wachtwoord etc.
b. Levert a. geen nuttige informatie op, dan eerst o.b.v. de gelinkte handleidingen gaan achterhalen wát hier nu precies aan de hand is: versleutelde harddisk en/of BIOS-/Systeemwachtwoord etc.

Overigens krijg ik uit jouw verhaal het idee dat ook jouw zwager dat ding nooit gebruikt heeft, en jou opzadelt met zijn probleem van een 2de hands apparaat waarvan híj de status vooraf niet heeft uitgezocht over goede werking, evt. wachtwoorden en/of harddiskversleuteling etc. Als dat klopt, dan vind ik het nogal een zwak bod om zijn probleem bij jou neer te leggen. Laat hem dan zélf zijn verhaal doen, dan weten we ook veel meer over het apparaat en diens gebruik als dat we nu, via jou, weer terug moeten gaan informeren bij hem over de status etc. van het apparaat(!)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan