ThinkPoint virus (FakeAlert)

Status
Niet open voor verdere reacties.

nikkynik

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2009
Berichten
31
Beste iedereen,

Ik heb sinds gisteren een ThinkPoint virus op mijn computer, het is een fake alert die zich voordoet als microsoft security essentials.. Ik heb gescand met malwarebytes, en superantispyware. Bij beide scans heb ik een hoop opgespoord en verwijderd. Maar nog steeds heb ik last van dit virus. Voor de mensen die niet bekend zijn met het virus: Iedere keer als ik opstart begint het virus al met een scherm dat me laat zien dat ik moet scannen, dit kan ik niet zomaar sluiten. Even om te laten weten hoe ver ik al ben met het fixen van het virus:
Ik kan wachten tot het klaar is met 'scannen', wat zo'n 10 minuten duurt, terwijl het mij er vervolgens 50 keer op wijst dat ik de echte versie moet kopen, omdat de fake virusscanner anders mijn computer niet kan fixen, maar als het dan klaar is, kan ik helemaal niets, alles wordt dan geblokkeerd door de fake alert. Ook kan ik dan het taakbeheer niet meer starten. Wat ik dus altijd doe, is het taakbeheer starten tijdens het scanproces en het proces genaamd hotfix.exe beëindigen. als ik dit doe krijg ik een zwart scherm. Geen bureaublad, geen taakbalk. Ik (her)open het taakbeheer, en kies voor nieuwe taak, ik voer in: explorer.exe, hierdoor krijg ik mijn taakbalk, achtergrond en bureaubladaccessoires terug. Maar.. hoevaak ik ook scan, ik moet telkens door heel dat proces, en ik krijg om de 10 minuten allemaal pop-ups. Iemand adviseerde me om een betaalde virusscanner te kopen, 'omdat die beter zijn'. Ik heb daar zo mijn twijfels over, en bovendien ben ik pas 16.
sorry voor het lange verhaal, ik zou nu heel graag tips binnenkrijgen over hoe ik dit virus volledig van mijn computer af krijg.

alvast heel erg bedankt,

Nicole
 
Laatst bewerkt:
Hee hartstikke bedankt,

Mijn neef heeft het probleempje gefixt, misschien een tip voor de mensen met hetzelfde probleem: het programma heet combofix, gooit echt in no-time alle virussen van je computer af! Mijn virus was meteen helemaal weg!

Groetjes, Nicole vanuit haar gefixte computer (Y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan