this application cannot run

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawk1

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Berichten
29
Heb besturings systeem XP Proffesional.
Krijg volgende melding wanneer ik programma probeer op te starten "this application cannot run"
Verder geen error code of uitleg !!!
Het is een cursus dat op twee cd roms werd geleverd.
Op cd 1 staat de Application die succesvol is geinstalleerd.
Op cd 2 staat de data.
Wanneer cd 2 in de cdrom speler zit, start deze vanzelf op en komt na enige tijd de foutmelding. Ook bij het dubbelklikken van de snelkoppeling op het bureaublad gebeurd exact het zelfde.
Wanneer ik cd1 in de speler stop, herkent hij deze en vraagt om de data cd.
Mijn systeem moet deze simpele data toch gemakkelijk draaien, kan de nieuwste spellen ook vlot draaien.

Wie kan mij helpen ??

m.vr.gr.

Louis
 
Ik probeer "hardop" mee te denken.........

Is de applicatie expliciet geschreven voor XP ? Zo nee, zet dan in de eigenschappen van de .exe de compatibiliteit eens naar..............

Wordt de .exe uitgevoerd met Admin rechten?
 
De software is geschikt voor windows 2000, XP en Vista !
Op de data cd zie ik een map met Autorun en een map met v3.0 en nog wat andere losse documenten maar geen setup of .exe file.
Op een andere computer bij ons met besturingssysteem Vista draait het programma trouwens wel. Dus aan de CD rom ligt het ook niet.
 
Ok, het is dus geschikt voor XP. Zet om het e.e.a. uit te sluiten toch eens het uitvoeren als admin aan in de .exe van de applicatie (de .exe van het starticoontje op het buroblad / in de map van de 1e CD)
 
Hallo Pasja,

Ik begrijp niet precies wat je bedoeld met uitvoeren als admin aan.
Bedoel je daar mee 1 keer klikken op de snelkoppeling en dan rechter muisknop.
Dan zie je openen, uitvoeren als, eigenschappen e.d.
Bij eigenschappen zie je inderdaad de .exe file .
Bij geavanceerd kun je kiezen voor met andere ref.uitvoeren.
Dit heb ik geprobeerd maar zonder resultaat.
 
Rechtse klik idd. en dan eigenschappen, geavanceerd en daar kiezen voor admin. als uitvoeren optie.
 
Rechtse klik idd. en dan eigenschappen, geavanceerd en daar kiezen voor admin. als uitvoeren optie.

Bij rechter klik op snelkoppeling, eigenschappen, geavanceerd kan ik alleen maar kiezen voor "met andere ref. uitvoeren" en dus niet voor admin. als uitvoeren optie.
Als ik trouwens de keuze "met andere ref. uitvoeren"aanvink dan krijg ik bij opstarten programma een venster waar ik kan kiezen op welke manier ik wil starten.
Als huidige gebruiker (staat mijn naam bij) of als administrator maar ik heb geen pasword hiervan.
Als ik kies voor administrator en geen password invul kom ik ook niet verder, foutmelding leeg veld of niet aangemeld.

Ik weet niet wat ik fout doe.
 
Meer uitleg zou handig zijn. Welke cursus is het ?
En de naam van het bedrijf waar het vandaan komt.

Het kan zijn dat de extensies van cdrom2 niet gekoppeld zijn aan de applicatie van cdrom1.

Open cdrom2, doe rechtermuisbutton op zo'n extensie en kies dan voor openen met....
Kies nu de applicatie die op cdrom1 staat.

Trouwens, welke extensie hebben de bestanden op cdrom2 ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan