This device cannot start (code 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

SlisheR

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2008
Goeiemiddag,
ik zit al een maand lang vast met problemen op m'n XP.
Heb namelijk een major probleem om mijn internet adapter-driver te kunnen installeren.
Heb reeds m'n moederboord, videokaart, geheugen & voeding vervangen, maar ik denk niet dat het daar aan ligt.
Nadat ik all deze hardware heb aan kunnen sluiten heb ik er maar een verse XP op gegooid, en was het installeren van mijn internet een makkie, dmv de moederboord-CD, die geeft automatisch aan welke d'r allemaal moeten geinstalleerd worden.

Maar dat is niet mijn probleem, het probleem is, na all deze dingen ben ik naar Vista geswapt en daarna dus terug naar XP waarbij ik hopeloos was om mijn internet-driver te kunnen installeren, en heb van alles geprobeerd, handmatig & automatisch via de device manager.
Het gaat hier om een integrated netwerkkaart: Realtek RTL8168/8111 Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
Moederboord: BIOSTAR R690A-M2T.

Vista zit op zich wel lekker en heeft al support voor al mijn hardware, maar toch vink XP wat 'lichter' draaien dan Vista, en heb ook nog andere redenen om met XP te blijven.

Ik heb handmatig de driver-file proberen te installeren via de apparatenbeheer, wat mij een bericht gaf van 'Herstart uw computer om het apparaat te laten werken'.
Heb ik dus gedaan, meerdere malen met als zelfde resultaat, This device cannot start.
Weet iemand hier nog iets voor op? Ik zit nou vast met Vista en zou graag terug willen naar XP.
Heb zelf ook al in m'n BIOS gekeken en again, geen resultaat.
Dankt u in voorbaat!

Na de herinstallatie EERST de chipset drivers downloaden en installeren.
DAARNA EERST de pc opnieuw opstarten
Dan de overige drivers downloaden en installeren

Bedankt voor je antwoord.
Dat heb ik al namens zo vaak gedaan, dat ik het nu ook niet meer weet.
Heb dan ook geprobeerd het te un-installeren, herstarten, her-installeren en herstarten, maar weer niets...
Ik wil wel zeker zijn wat het probleem is voordat ik terug op XP ga, want heb nu al een heleboel zitten op Vista en als ik dat maar eens ga un-installeren en het dan weer niet lukt, dan weet ik het ook niet meer.
Heb nog een tweede computer zitten met wel XP op, maar die gebruik ik nauwelijk dankzij de lage specs.

Misschien dat je je BIOS defaults eens moet laden, lijkt op een IRQ probleem.

Start je pc op, en druk op DEL, F2 of F10, afhankelijk van je moederbord. Vind in het bios een optie om de defaults te herstellen en try again!

Greetz

BIOS defaults restored, XP op gegooid en nee, nog steeds het zelfde.
Ik heb al een lange tijd in de BIOS zitten kijken wat er nou mis is, sinds dit probleem er een aantal maanden geleden niet was totdat ik wat in de BIOS deed.

Ik weet echt niet wat ik nu kan doen, is er echt niemand die mij hierbij kan helpen?
Dankt u in voorbaat.

Ik zit nog steeds met het probleem, weet iemand er nog een oplossing voor?

BIOS defaults restored, XP op gegooid en nee, nog steeds het zelfde.
Ik heb al een lange tijd in de BIOS zitten kijken wat er nou mis is, sinds dit probleem er een aantal maanden geleden niet was totdat ik wat in de BIOS deed.

Ik weet echt niet wat ik nu kan doen, is er echt niemand die mij hierbij kan helpen?
Dankt u in voorbaat.

Je deed wat in de bios en je weet niet meer wat,het gaat om een netwerkkaart on-board dus zou ik daar 's gaan kijken,'n extern netwerkkaartje kost +/- €10 dus waar maak je je druk over? Haal anders de de cmos batterij er 'n tijdje uit of reset op 't moederbord dan weet je zeker dat 'ie naar de standaardinstellingen teruggaat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan