Thomson modem TWG 870 UG

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarah2014

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2015
Hallo beste mensen,

Ik ben hier nieuw, heb jullie website goed bekeken en ben heilig in de veronderstelling, dat één van u allen mij wél kan helpen met mijn vraag.

Sinds 3 weken hebben wij een andere media box van UPC, de Horizon gekregen.
Daarvoor deden we het nog met een oude, maar goed functionerende Cisco en daarnaast een apart internet modem.
Eén poort was bekabeld voor een nogal veraf gelegen laptop, de rest functioneerde WI-FI.
De WI-FI verbinding voor de laptop, die in onze huiskamer op 4 meter van het modem af stond, was zo traag, dat wij er een NetGear versterkertje tussen hadden geplaatst.
Wi-Fi ging van 30 MPs naar 65 á 70 MPs.
De netwerkkaart van de laptop is 100 MPs, alleszins aanvaardbaar.
De laptop in de slaapkamer geeft bijna 200 MPs, heeft dan ook een andere netwerkkaart.

Nadat de Horizonbox was geplaatst, zijn de WI-FI ontvangst problemen begonnen.
Wij hebben ervoor gekozen om naast deze box óók het internet modem van Thomson te houden, en de internet ontvangst op de media box uit te laten zetten i.v.m. interferentie problemen
UPC ging hiermee akkoord.

Echter na herhaaldelijk klachten van ons de afgelopen 3 weken, uitvallen internet, storingen, die nooit eerder waren voorgekomen et cetera werd ons te verstaan gegeven, dat we maar over moesten op het gebruik van deze nieuwe box.
Dit willen we absoluut niet, omdat bij onze beide kinderen deze box niet voor een stabiel internet zorgt.

Uiteindelijk hebben we alles maar bekabeld.

Mijn vrouw speelt op haar tablet regelmatig een spel en zit op Face book.
Om de haverklap valt de WI-FI verbinding weg, nooit eerder last van gehad.

Het modem herhaaldelijk gereset, even resultaat, maar het werkt niet naar behoren, zo ook met smart phones.

Nu zit er aan de rechterkant van het modem een WI-FI lampje; dit lampje brandt (knippert) voortdurend rood en dat hoort volgens mij niet.
Als ik het lampje gedurende 1 minuut ingedrukt houd, dan brandt het lampje (knippert) dan een poosje groen, om vervolgens weer in de rode modus te schieten.

Bij UPC zeggen ze, we willen wel een monteur sturen, maar dat kost, als er geen probleem wordt gevonden, €. 60,--:confused:
Ook op het UPC forum, waar problemen kunnen worden besproken, weet men geen raad.

Weet één van u deskundigen, wat hier aan de hand kan zijn en hoe we dit kunnen oplossen??

Bij voorbaat zeer bedankt en een fijne paas gewenst, Rico :thumb:

Ik heb hier ook zo'n geweldige TWG870UG van UPC. Na veel ellende na plaatsing van hun eveneens geweldige Horizon tv-oplossing heeft hier een volledige reset naar fabrieksinstellingen door UPC zelf wonderbaarlijk geholpen. Ik stel voor ze te bellen en te vragen of ze het modem willen resetten naar fabrieksinstellingen vanuit hun systeem daar.

Ik heb dat kreng al denk ik 5 keer daarvoor gereset met dat knopje, maar blijkbaar kunnen zij dat beter:p.

Ten tweede: er hoort niets rood te zijn. Maak er eens een foto van. Ben erg benieuwd.

Heel erg bedankt, ik zal proberen er een foto van te maken en te posten, maar ben daar niet zo goed in, om dat op deze site te krijgen. IK ga het proberen. Bedankt voor je reactie.
Groet Rico

Thomson modem

Hoi,

Het lukt ons met geen mogelijkheid om de beide foto's gepost te krijgen.
Kunt u op afstand uitleggen, wat er mis is, als het WI-FI lampje blijvend rood brandt??

Groet Rico

Als het WiFi-lampje blijvend rood brandt, geeft dat aan dat er problemen zijn met het WiFi dat de modem uitzendt. Dit komt waarschijnlijk door foutieve instellingen.

Het modem herhaaldelijk gereset, even resultaat, maar het werkt niet naar behoren, zo ook met smart phones.
Hoe heeft u dit gedaan? Om een succesvolle reset volgens de handleiding uit te voeren doet u het volgende: U kunt zelf de modem resetten door het resetpinnetje 15 seconden in te houden. Zie de volgende illustratie: Achterkant.png. Daarna zou het WiFi 100% zeker weer moeten werken en geen rood lampje moeten laten zien. Doet deze dit wel, dan is er iets mis met de modem. Standaardinstellingen moeten namelijk 100% zeker werken. U kunt dan het beste UPC bellen en het probleem nog een keer voorleggen.

Voor het uploaden van een foto op Helpmij kunt u op het schilderijtje in de optiebalk drukken. Deze staat naast de videorol en dichtbij de smiley. Kies vervolgens een bestand en druk op 'Bestand uploaden'.

Laatst bewerkt:
Hoi Bassie9,

Of de duvel ermee speelt, maar ik heb op dit moment een medewerker van UPC aan de lijn, die het modem terug gaat zetten in de fabrieksinstellingen.
Dus zoals u had gesuggereerd.
Zij belt mij na een half uurtje even terug om te bespreken of het rode lampje uit is.

Voorts werd ik er weer op gewezen, dat als er een monteur zou moeten komen, ik deze, als de monteur constateert, dat het modem zelf goed is, ik dan de kosten van de monteur zelf moet betalen.

Hier heb ik een redelijk felle discussie over gevoerd; als UPC mij een product verkoopt, dat zowel bekabeld als WI-FI kan werken, en er ontstaan problemen, dan moet niet de klant maar UPC daarvoor opdraaien.

Maar de medewerkster vertelde, dat UPC WI-FI nooit kan garanderen, omdat de digitale snelweg, die bewuste 2.4 GHz, vol zit.

Natuurlijk, je kunt verhuizen naar de 5 GHz, maar dit modem is daar -a- niet geschikt voor en -b- diverse rand apparaten ook niet.

Als je dit strikt juridisch bekijkt, dat is mijn specialiteit, dan heeft UPC hier geen poot om op te staan, maar ga maar eens met hen dit gevecht aan; dit wordt er één van lange adem en zij bedienen de knoppen.

Zoals gezegd belt zij belt mij zo terug en dan krijgt u meteen het resultaat te horen.
Vooralsnog is het lampje uit, brandt zelfs niet eens meer groen en mijn vrouw zit met haar tablet op Hayday.

Tot zo, groet Rico

Hoi Bassie9,

De UPC medewerkster heeft bij haar de fabrieksinstellingen uitgevoerd.
Lampje is uit, brandt nu zelfs niet meer groen.

Zij stelde nog wel, dat er aan de achterkant een heel klein gaatje zit, dat je bijvoorbeeld met een tandenstokertje ingedrukt kunt houden en dan gaat het modem óók in de fabrieksinstellingen terug.

Dit had ik al een keer geprobeerd, maar dat had op termijn óók niet het gewenste effect.
Vooralsnog doet het modem het nu prima, mijn vrouw zit op een redelijk zware site met haar tablet.

Mochten er weer problemen voorkomen, dan hoort u mij weer, voor nu zeer bedankt voor uw inzet en een vrolijke voortzetting van de paasdagen.

Groet Rico :thumb::thumb:

Als het lampje uit is, betekent dat er geen WiFi wordt uitgezonden. Als u zeker weet dat het WiFi afkomstig is van de modem (dus wanneer de naam begint met UPC0xxxxx), dan doet die modem erg raar. Maarja, als het werkt:P.

Mocht het voorkomen dat ie het straks weer niet doet, meldt dat dan hier. Het is namelijk ook mogelijk verbinding te maken met de modem om zo specifieke statussen op te vragen en instellingen te wijzigen. Op die manier zouden we dan dat probleem op moeten kunnen lossen.

Ook fijne paasdagen toegewenst:)!

Hoi,

Ja inderdaad, daar hadden we niet aan gedacht, maar net even gecontroleerd en het is echt onze eigen beveiligde UPC verbinding.
De tablet van mijn vrouw werkt naar behoren, dus ik vermoed, dat het allemaal wel oké is.

We juichen maar niet te vroeg, maar als er een verandering mocht optreden, dan meld ik mi direct weer hier.

Groet Rico :thumb:

Hallo,

Er werd mij gevraagd om feedback te geven én aan te geven of ons probleem was opgelost.
Als mijn berichten worden gelezen, dan heb ik hieraan volgens mijn bescheiden mening voldaan.

Mocht iemand verder iets willen weten, dan hoor ik u wel.

Overigens is het lampje aan zijkant nog steeds uit, nadat de fabrieksinstellingen door UPC zijn teruggezet.
Maar we hebben echt geen contact via een ander modem.
Kijk je bij instellingen op je tablet, dan kun je duidelijk zien met welke UPC code je bent verbonden en dat is toch echt de onze.

Groet, Rico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan