Hallo beste mensen,
Ik ben hier nieuw, heb jullie website goed bekeken en ben heilig in de veronderstelling, dat één van u allen mij wél kan helpen met mijn vraag.
Sinds 3 weken hebben wij een andere media box van UPC, de Horizon gekregen.
Daarvoor deden we het nog met een oude, maar goed functionerende Cisco en daarnaast een apart internet modem.
Eén poort was bekabeld voor een nogal veraf gelegen laptop, de rest functioneerde WI-FI.
De WI-FI verbinding voor de laptop, die in onze huiskamer op 4 meter van het modem af stond, was zo traag, dat wij er een NetGear versterkertje tussen hadden geplaatst.
Wi-Fi ging van 30 MPs naar 65 á 70 MPs.
De netwerkkaart van de laptop is 100 MPs, alleszins aanvaardbaar.
De laptop in de slaapkamer geeft bijna 200 MPs, heeft dan ook een andere netwerkkaart.
Nadat de Horizonbox was geplaatst, zijn de WI-FI ontvangst problemen begonnen.
Wij hebben ervoor gekozen om naast deze box óók het internet modem van Thomson te houden, en de internet ontvangst op de media box uit te laten zetten i.v.m. interferentie problemen
UPC ging hiermee akkoord.
Echter na herhaaldelijk klachten van ons de afgelopen 3 weken, uitvallen internet, storingen, die nooit eerder waren voorgekomen et cetera werd ons te verstaan gegeven, dat we maar over moesten op het gebruik van deze nieuwe box.
Dit willen we absoluut niet, omdat bij onze beide kinderen deze box niet voor een stabiel internet zorgt.
Uiteindelijk hebben we alles maar bekabeld.
Mijn vrouw speelt op haar tablet regelmatig een spel en zit op Face book.
Om de haverklap valt de WI-FI verbinding weg, nooit eerder last van gehad.
Het modem herhaaldelijk gereset, even resultaat, maar het werkt niet naar behoren, zo ook met smart phones.
Nu zit er aan de rechterkant van het modem een WI-FI lampje; dit lampje brandt (knippert) voortdurend rood en dat hoort volgens mij niet.
Als ik het lampje gedurende 1 minuut ingedrukt houd, dan brandt het lampje (knippert) dan een poosje groen, om vervolgens weer in de rode modus te schieten.
Bij UPC zeggen ze, we willen wel een monteur sturen, maar dat kost, als er geen probleem wordt gevonden, €. 60,--
Ook op het UPC forum, waar problemen kunnen worden besproken, weet men geen raad.
Weet één van u deskundigen, wat hier aan de hand kan zijn en hoe we dit kunnen oplossen??
Bij voorbaat zeer bedankt en een fijne paas gewenst, Rico :thumb:
Ik ben hier nieuw, heb jullie website goed bekeken en ben heilig in de veronderstelling, dat één van u allen mij wél kan helpen met mijn vraag.
Sinds 3 weken hebben wij een andere media box van UPC, de Horizon gekregen.
Daarvoor deden we het nog met een oude, maar goed functionerende Cisco en daarnaast een apart internet modem.
Eén poort was bekabeld voor een nogal veraf gelegen laptop, de rest functioneerde WI-FI.
De WI-FI verbinding voor de laptop, die in onze huiskamer op 4 meter van het modem af stond, was zo traag, dat wij er een NetGear versterkertje tussen hadden geplaatst.
Wi-Fi ging van 30 MPs naar 65 á 70 MPs.
De netwerkkaart van de laptop is 100 MPs, alleszins aanvaardbaar.
De laptop in de slaapkamer geeft bijna 200 MPs, heeft dan ook een andere netwerkkaart.
Nadat de Horizonbox was geplaatst, zijn de WI-FI ontvangst problemen begonnen.
Wij hebben ervoor gekozen om naast deze box óók het internet modem van Thomson te houden, en de internet ontvangst op de media box uit te laten zetten i.v.m. interferentie problemen
UPC ging hiermee akkoord.
Echter na herhaaldelijk klachten van ons de afgelopen 3 weken, uitvallen internet, storingen, die nooit eerder waren voorgekomen et cetera werd ons te verstaan gegeven, dat we maar over moesten op het gebruik van deze nieuwe box.
Dit willen we absoluut niet, omdat bij onze beide kinderen deze box niet voor een stabiel internet zorgt.
Uiteindelijk hebben we alles maar bekabeld.
Mijn vrouw speelt op haar tablet regelmatig een spel en zit op Face book.
Om de haverklap valt de WI-FI verbinding weg, nooit eerder last van gehad.
Het modem herhaaldelijk gereset, even resultaat, maar het werkt niet naar behoren, zo ook met smart phones.
Nu zit er aan de rechterkant van het modem een WI-FI lampje; dit lampje brandt (knippert) voortdurend rood en dat hoort volgens mij niet.
Als ik het lampje gedurende 1 minuut ingedrukt houd, dan brandt het lampje (knippert) dan een poosje groen, om vervolgens weer in de rode modus te schieten.
Bij UPC zeggen ze, we willen wel een monteur sturen, maar dat kost, als er geen probleem wordt gevonden, €. 60,--

Ook op het UPC forum, waar problemen kunnen worden besproken, weet men geen raad.
Weet één van u deskundigen, wat hier aan de hand kan zijn en hoe we dit kunnen oplossen??
Bij voorbaat zeer bedankt en een fijne paas gewenst, Rico :thumb: