Thomson Speedtouch 510 modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeknoBel

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Berichten
108
Ik heb zopas een Thomson Speedtouch 510 modem aangeschaft. Hij is aangesloten via een ethernetkabel op dezelde aansluiting op mijn pc.
Na de wizard van de bijgeleverde CD-ROM gevolgd te hebben, kan ik nog steeds geen verbinding maken met het internet.
Ik heb nergens een icoon waar ik de internetverbinding mee start op mijn bureaublad.
Ik start dus Internet Explorer direkt op waarna hij vraagt om de verbinding te maken (dat venstertje waar uw gebruikersnaam/wachtwoord) in staat.
Dan gaat hij kiezen... kiezen... kiezen... Na 5 pogingen geef ik het meestal op. Hij maakt gewoon geen verbinding ! Heeft hier iemand ervaring mee ?
Besturingssysteem is Win XP Home.
 
ik neem aan dat net als in nederland je die 510 gebruikt als modem/router.

als dat zo is dan moet in je in de modemconfiguratie je gegevens voor de verbinding invullen en de 510 zal dan een verbinding maken. enige wat je dan nog moet doen is de juiste gegevens aanje computer geven door of dhcp aan te zetten of de instellingen statisch in te geven
 
multi-PC modem

Heb zelf ook dit modem

als je dit adres intikt (het adres van je modem/router)
http://10.0.0.138/index.htm
moet je daar kunnen zien bij systeem info of je aansluiting hebt met de (A)DSL lijn.
Misschien heb je de installatie niet goed uitgevoerd.
Gebruik bij installatie NIET de cd van Thomson maar die van je provider.
Na installatie staat je internet browser standaard op een LAN verbinding met je modem ingesteld en zal dus niet meer proberen in te bellen maar een LAN-verbinding via je modem met je provider maken.

Als de installatie (en bedrading) goed is dan zullen er op het modem 3 ledjes groen brandden
bij een oranje of knipperend ledje is daarmee een probleem
 
Laatst bewerkt:
Ik word er hopeloos van. Als ik er documentatie van opzoek is het allemaal van "zeer eenvoudige installatie". Ik zit nu al 2 dagen te puffen op dat ding en nog altijd niks.
Wat mij wel opvalt: In het scherm van de netwerkverbindingen zie ik dat de LAN-verbinding wordt ingeschakeld, vervolgens gaat de internet-verbinding, verbinding proberen te maken. Dat lukt blijkbaar niet. En even daarna valt de LAN-verbinding uit en krijg ik een boodschap dat er een netwerkkabel niet is aangesloten. En dan herhaalt zich dit alles weer.
 

Bijlagen

  • netwerk.jpg
    netwerk.jpg
    66,8 KB · Weergaven: 37
zoals ik het kan zien op je netwerk.jpg
heb je geen verbinding met je adsl en probeert het netwerk wel verbinding te maken.
De lan-verbinding is de verbinding van je modem naar je PC, de breedband of asdl verbinding is die van je provider via telefoonlijn en splitter en modem naar je modem.
Nogmaals kijk op de homepage van je modem om te zien of je (a)dsl signaal hebt,
of controleer of alle 3 de ledjes op het modem groen brandden.
Als dit niet zo is kontroleer dan je bekabeling van het telefoonnet naar de splitter en vandaar naar het modem

Graag meer info waar het precies fout gaat.

Jan
 
Laatst bewerkt:
Het is me gelukt ! Dat is blijkbaar zo een modem die onmiddellijk met het internet connectie maakt. Ik had een inbelverbinding gemaakt van Skynet die telkens werd opgeroepen als ik Internet Explorer opende, terwijl er op dat moment al reeds een verbinding was. Daardoor liep het waarschijnlijk fout. Ik heb alle inbelverbindingen verwijdert zodat er nu geen enkele meer staan, en nu werkt het.
Alleen Outlook Express geeft nog een probleem. Ook hier heb ik een account aangemaakt met de gebruikersnaam/wachtwoord van Skynet, maar bij het verzenden/ontvangen van een email geeft hij een foutmelding. Ik zou nu denken ik verwijder die account en dan zal het wel gaan, maar ik moet toch een emailadres hebben ?
 
mooi dat nu je asdl verbinding werkt.

Misschien heb je bij je outlook account ook ingesteld staan om de verbinding te maken via inbellen ipv de LAN verbinding.

Heb je bij skynet ook webmail dan kun je daar ook naar je mail kijken.
 
Het is opgelost. De provider had als username die ik had gekregen het domeingedeelte (.be) weggelaten, en dat moest er wel degelijk bij blijkbaar.
Aan allen nog een gelukkig nieuwjaar !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan