Thomson SpeedTouch 780 (Internet valt uit)

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdwinVeenstra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2010
Hallo,

Mijn internet valt de laatste tijd steeds vaker uit, nadat ik een nieuw abonnement heb aangevraagd van KPN 8mbps. Wat nu weer verdubbeld is naar 16mbps. Ik heb 3 computers in huis, 3 met een draadje & ook nog 1 laptop draadloos. 2 draadjes daarvan zijn ernstig beschadigd maar doen het nog wel, ik zat zelf te denken dat, dat misschien het probleem zou kunnen wezen. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Modem: Thomson SpeedTouch 780
KPN Abonnement: Internet + Bellen (16mbps).

Groet,

Edwin

alles al een x terug naar facotry instelling gezet? een keer laten rebooten? logboeken bekeken?

T/m de 780 is het de verantwoordelijkheid van KPN. Het kan zijn dat die snelheden (8 mbps/16mbps) niet gehaald kunnen worden. Dit is o.a. afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale, slechte bekabeling van wijkcentrale naar je huis etc.

Als je nu eerst eens een tijdje het volgende test (in deze volgorde uitvoeren):
a. De router een half uur uitzet en daarna weer aanzet
b. Sluit alleen pc's aan die géén bekabelingsproblemen hebben. Start ook geen downloadprogramma's etc.

Kijk of het probleem dan terugkomt. Is dat tóch het geval, dan de KPN bellen voor een lijnmeting (zie eerste paragraaf). Het zou dan kunnen zijn dat er óf gegraven moet worden (niet jouw probleem en ook niet op jouw kosten) óf de lijnsnelheid wordt naar beneden aangepast naar de een reële waarde gegeven de omstandigheden (afstand tot wijkcentrale etc.)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan