Threshold processor overschreden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylanh

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2013
Hoi,

Ik heb sinds een paar maanden een eigen computer gebouwd, ben erg tevreden mee maar, nu komt soms rechtsonder een ballonnetje met de volgende tekst:

Code:
Waarschuwing
Core X is over de gebruiker ingestelde threshold.

CoreTemp geeft deze melding en X kan soms 3 zijn, 5 of een andere core.

Wat betekend dit en is het ernstig of niet? Op Google kan ik niks vinden over dit misschien dat jullie het weten.

Telefoon camera shot:

[smallIMG]http://i49.tinypic.com/5d1fds.jpg[/smallIMG]

Alvast bedankt!

- Dylanh

Laatst bewerkt door een moderator:
Verplaatst van Overige Software naar Processor / Koeling

AMD FX8120 Eight-Core Processor 3,1Ghz
8 GB RAM
Moederbord; Asrock 970 extreme 3

Het lijkt me ongevaarlijk. Het houdt in dat je een ingestelde limiet hebt overschreden qua temperatuur. Mogelijk heb je die limiet zelf zo ingesteld of het is een foutje.
De reden waarom het soms andere cores zijn is omdat elke core van je cpu een andere temperatuur heeft. Zodra de temperatuur van een core dus over de limiet (threshold) heengaat, komt die melding naar boven.
Wel moet je even je CPU temperaturen noemen; deze waarschuwing komt meestal (als het geen fout is) omdat je CPU te warm is.

CPU graden is nu rond de 50 graden. Ik heb al in me BIOS gekeken maar ik heb geen idee waar ik die limiet kan verhogen? En op welke limiet moet ik de threshold zetten
??

Coretemp is een los geïnstalleerd programma. In het Bios stel je daarvoor niets in. Je zal dus in Coretemp moeten kijken bij de instellingen of je daar wat kunt aanpassen.

Inderdaad in het programmatje kijken. Had ik er bij moeten zeggen, sorry.
Edit: aangepast, had die 25 graden niet gezien :)

Laatst bewerkt:
Die 50 graden werd later aangegeven. In de screenshot met youtube zie ik toch echt 25 graden staan. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan