Hoi Helpmij forum members,
Mijn huidige pc voldoet niet meer aan mijn eisen en dus heb ik besloten een nieuwe pc te gaan samenstellen, ik zal de pc voornamelijk gebruiken voor Internet & email, fotobewerking met GIMP/Photoshop en mmorpg's (zoals swtor). Ik verwacht voor dit budget geen monster pc die alles uit de software haalt dat er in zit, maar wel iets dat bijvoorbeeld swtor op "normaal/high" settings aankan. Graag zou ik het systeem dat ik wil gaan aanschaffen upgrade baar maken, zodat ik over een jaartje of twee/drie het geheugen, de grafische kaart en dergelijke zonder problemen kan upgraden. Verder heb ik niet eerder een pc in elkaar gezet wel heb ik eerder onderdelen (zoals geheugen en grafische kaarten) geplaatst/vervangen (in mijn huidige en oude pc's). *
Budget - 500,-
Doel - Voornamelijk Internet & email, fotobewerking met GIMP, mmorpg (zoals swtor).
Omgeving - Ik heb liever een krachtige pc die wat lawaai maakt dan een stille waar ik me aan ga ergeren qua snelheid.*
Assemblage - Ik heb begrepen dat zelf in elkaar zetten met wat online handleidingen te doen is, montage door de verkoper (zoals bij Azerty en Alternate) kan ook.
Besturingssysteem - Ik heb een Windows 7 home edition
kopie.
Opties / randapparatuur - Muis, toetsenbord, monitor en boxen worden overgezet van mijn huidige pc.
Ik heb al een opzetje gemaakt maar vraag me af, wat kan ik hier aan veranderen om betere
prestaties uit de pc te halen binnen mijn budget van 500,-
Grafische kaarten ATI/AMD PCIe - Club 3D Radeon HD 7850 royalQueen, DVI, HDMI, DisplayPort,
CrossFireX
CPUs Socket AM3 - AMD Phenom II X4 965, OPGA, "Deneb", Black Edition, C3
Voedingen , Aerocool AP-550, 2x PCIe, Zwart
Behuizingen Midi Tower - Cooler Master Elite 310, Zwart/Oranje
DVD-reWriters Serial-ATA - Samsung SH-224DB/BEBE, Zwart
Moederborden Socket AM3+ - ASRock 970 PRO3 R2.0, RAID, Gb-LAN, VGA, Sound, ATX
Harddisks 2,5 inch SATA - Hitachi HTS723225A7A364 250 GB Harde Schijf
Geheugen DDR3-1333 - Corsair 8 GB DDR3-1333, CMV8GX3M1A1333C9, ValueSelect
Alvast bedank voor jullie input, pointers en tips.
Gr. Dave*
Mijn huidige pc voldoet niet meer aan mijn eisen en dus heb ik besloten een nieuwe pc te gaan samenstellen, ik zal de pc voornamelijk gebruiken voor Internet & email, fotobewerking met GIMP/Photoshop en mmorpg's (zoals swtor). Ik verwacht voor dit budget geen monster pc die alles uit de software haalt dat er in zit, maar wel iets dat bijvoorbeeld swtor op "normaal/high" settings aankan. Graag zou ik het systeem dat ik wil gaan aanschaffen upgrade baar maken, zodat ik over een jaartje of twee/drie het geheugen, de grafische kaart en dergelijke zonder problemen kan upgraden. Verder heb ik niet eerder een pc in elkaar gezet wel heb ik eerder onderdelen (zoals geheugen en grafische kaarten) geplaatst/vervangen (in mijn huidige en oude pc's). *
Budget - 500,-
Doel - Voornamelijk Internet & email, fotobewerking met GIMP, mmorpg (zoals swtor).
Omgeving - Ik heb liever een krachtige pc die wat lawaai maakt dan een stille waar ik me aan ga ergeren qua snelheid.*
Assemblage - Ik heb begrepen dat zelf in elkaar zetten met wat online handleidingen te doen is, montage door de verkoper (zoals bij Azerty en Alternate) kan ook.
Besturingssysteem - Ik heb een Windows 7 home edition
kopie.
Opties / randapparatuur - Muis, toetsenbord, monitor en boxen worden overgezet van mijn huidige pc.
Ik heb al een opzetje gemaakt maar vraag me af, wat kan ik hier aan veranderen om betere
prestaties uit de pc te halen binnen mijn budget van 500,-
Grafische kaarten ATI/AMD PCIe - Club 3D Radeon HD 7850 royalQueen, DVI, HDMI, DisplayPort,
CrossFireX
CPUs Socket AM3 - AMD Phenom II X4 965, OPGA, "Deneb", Black Edition, C3
Voedingen , Aerocool AP-550, 2x PCIe, Zwart
Behuizingen Midi Tower - Cooler Master Elite 310, Zwart/Oranje
DVD-reWriters Serial-ATA - Samsung SH-224DB/BEBE, Zwart
Moederborden Socket AM3+ - ASRock 970 PRO3 R2.0, RAID, Gb-LAN, VGA, Sound, ATX
Harddisks 2,5 inch SATA - Hitachi HTS723225A7A364 250 GB Harde Schijf
Geheugen DDR3-1333 - Corsair 8 GB DDR3-1333, CMV8GX3M1A1333C9, ValueSelect
Alvast bedank voor jullie input, pointers en tips.
Gr. Dave*
Laatst bewerkt: