Thuis mappen en outlookmails van werk bekijken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Poon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Poon

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Hallo,

Ik moet voor mijn stage uitzoeken hoe een paar werknemers hun microsoft outlook mails die ze op het werk binnen krijgen ook thuis kunnen bekijken en ook hoe ze mappen die bij hun op het werk op hun computer staan ook thuis kunnen openen.

Ik heb al op meerdere trefwoorden gezocht op google maar ik kan het niet vinden. De volgende trefwoorden heb ik al eens gebuikt: outlook mails sharen, mappen sharen, online mappen enz enz.

Ik ben niet zo'n google held dus ik weet ook niet echt goed hoe ik dit soort dingen vindt. Kan iemand mij helpen. :o

Het gaat dus niet alleen om outlook (outlook webaccess) maar ook mappen die echt op hun pc staan? Dan kom je al snel uit bij citrix

Met een programma als pc anywhere zou dat kunnen lukken. Je kan dan de besturing overemen van de pc op het werk en daarmee de outlook mails bekijken. Eventuele files kun je er ook mee heen en weer sturen.

wij hebben op de zaak win2003 server kunnen we via internet met //server/exchange alles doen voor de mail ook versturen e.d.
voor de rest hebben we een VPN verbinding :thumb:

pc anywhere is beetje dure grap voor een klein bedrijfje :p
iemand nog andere iedeen?

Ik hoorde ook van iemand dat er een ingebouwe share iets bij windows ingedeeld zit dat heet IIS of ISS ofzo maar ik kan het niet vinden. Iemand die hier iets meer over weet?

Is er ook een mogelijkheid om via microsoft outlook op 2 verschillende pc's de mails die je binnen krijgt te bekijken?

Laatst bewerkt:
Real VNC is freeware, maar of dat filesharing doet weet ik niet. je kunt er wel alles mee bekijken en bewerken op de andere pc

Filesharing is helaas niet mogelijk (in de freeware versie) :(

Geplaatst door maramb
wij hebben op de zaak win2003 server kunnen we via internet met //server/exchange alles doen voor de mail ook versturen e.d.
voor de rest hebben we een VPN verbinding :thumb:

Ik sluit me aan bij Maramb
Aangenomen dat het bedrijfje een Windows 2000/2003 (of XP) machine heeft die als Server fungeerd

Een vpn verbinding kan een erg leuke oplossing (en project) zijn. Dat betekend namelijk dat je de pc thuis aanmeld op het netwerk op het bedrijf alsof de machine daadwerkelijk op kantoor staat.

Houd hierbij wel de beveiliging in de gaten en beheersbaarheid. je wil namelijk niet dat medewerkers met hun "mogelijk spyware/virusbesmette"thuis pc een gevaar voor je netwerk gaan vormen.

Ik weet niet hoelang je stage duurt maar je kunt daar een redelijk uitgebreid project van maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan