thuis netwerk -> mediaspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

twistedmind

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
hallo allen!

ik heb een klein vraagje. Ik heb een beveilig netwerk voor de laptop beneden en me pc is op zolder verbonden met de modem via de kabel.

Nu wil ik een media speler aanschaffen en nu komen er vraag tekens opzetten. Want ik zit met me pc boven op zolder. Draadloos is instabiel vandaar dat ik op zolder bekabelt ben. Als ik nu een media speler aanschaf en ik wil gaan streamen moet dat dan via me modem(die dus tever is) of kan ik hem dan ook rechtstreeks verbinden met me pc boven. en hoe doe ik dat dan ?wat heb ik hier voor nodig.

vraag 2,

Nu er is beneden een modom die een draadloos signaal af geeft. 1 utp kabel loopt naar zolder. kan ik aan de hand van die utp kabel er ook ervoor zorgen dat ik boven een draadloos signaal krijg? dmv een modem ofzo ?

kan het zo?

.-----------------------------------------------------------------------------PC
.---------------------------------------------------------//bedraad //
UTPkabel van beneden - ??modem ,splitter??
.--------------------------------------------------------\\ draadloos \\
.--------------------------------------------------------------------------media speler

of kan ik beter me media speler gewoon bekabelen?

UTPkabel van beneden - PC - mediaspeler ?(door linken dus)

dankjewel !

Hoi,

Dat ligt aan de specificaties van je media-speler. Wat voor mediaspeler is het precies, je hoeft niet bang te zijn om hem bij naam te noemen ;)

Als de stroomvoorziening een USB poort is bijv. dan lijkt me dat je hem wel direct op je PC moet aansluiten. Dan gebeurt dat via een USB kabel dus. Ik heb nooit ervan gehoord dat een mediaspeler direct verbindt op een modem. Of bedoel je soms een audio-kabeltje o.i.d. of een videokabel waarmee je naar een bepaald scherm wilt het beeld wilt sturen ? (zoals een S-video kabel)?

Je moet echt duidelijker zijn met je vraagstelling.

In antwoord op je tweede vraag:

Om een draadloze signaal af te geven moet je een router hebben. Zoals je al goed weet waarschijnlijk. De router moet dan ook gekoppeld zijn aan de modem dus die het signaal ontvangt van je internetleverancier. Dat je een tweede aanvullende modem gebruikt zou niet voor een probleem moeten zorgen. Maar mocht het niet werken dan zou ik hem aansluiten op de primaire voor de zekerheid. Het kan ook met je instellingen te maken hebben.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan