Thuis netwerk vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

controvi

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2011
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag over mijn thuis netwerk.
Wij krijgen binnenkort glasvezel en we hebben alvast een plan gemaakt waar de kabels in huis naartoe gaan.

Nou ben ik op mijn kamer bezig en daar staan een XBOX360, laptop en een pc die ik bekabeld wil aansluiten.
Er gaat 1 kabel omhoog en vroeg me af of ik daar simpleweg een switch of iets dergelijks op kan aansluiten en dan 3 kabels de kamer ik kan sturen?

Mocht ik niet volledig genoeg zijn geweest in mijn uitleg hoor ik het wel.

Alvast bedankt in ieder geval

Helemaal goed.
Gewoon een simpele switch gebruiken.

Dat kan inderdaad met een simpele netwerkswitch, mits je provider een routermodem levert. Dus dat je met 1 publiek ip-adres dat je provider beschikbaar stelt alles wat zich achter de routermodem bevindt kunt bedienen.
Anders gesteld: Dat je provider een NAT routermodem beschikbaar stelt, zodat de apparaten die erachter staan (al dan niet via een switch doorgelust) een 192.168.x.x ip-adres krijgen of een 10.x.x.x ip-adres van de routermodem.

EDIT: Edmoor schreef ook al zoiets, zojuist.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ter aanvulling, als je wat meer met mediastreaming wilt gaan doen binnen het huis is het verstandiger om een gigabit switch aan te schaffen. Deze zijn niet (veel) duurder en je hebt er in veel gevallen een veel hogere snelheid door.

Bedankt voor de info allemaal het heeft me op een paar ideeën gebracht.

Kunnen jullie me nog een gigabit switch aanradarn ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan