Thuis netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sigma305

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Ik heb 2 computers op beide draait Windows XP Prof, beide zitten een een draadloos netwerk en functioneren prima.
Nu wil ik mappen tussen deze twee computers delen.
Ik heb een thuisnetwerk ingesteld dat is ook probleemloos gegaan.
Ik heb de mappen gedeeld, is ook te zien aan het handje.
Als ik bij de verkenner op mijn netwerklocaties klik (microsoft windows-netwerk) dan krijg ik de melding dat ik niet geauthoriseerd ben (mogelijk niet de juiste machtigingen). Ik zit in beide systemen als administrator, wat moet ik doen?

Kan iemand mij verder helpen?

Heb je de aanmeldprocedure zo ingesteld dat je met wachtwoord moet inloggen op beide pc's? En beide pc's zitten in dezelfde werkgroep maar hebben een unieke naam?

heb je een firewall? die moet je instellen dat de pc's toegang met elkaar hebben...

Heb je de aanmeldprocedure zo ingesteld dat je met wachtwoord moet inloggen op beide pc's? En beide pc's zitten in dezelfde werkgroep maar hebben een unieke naam?
Ik meld mij aan zonder wachtwoord en de werkgroep is bij beide gelijk de computernamen zijn anders

des een goeie...

heb geen norton duzz die vraag moet iemand anders beantwoorden..

Volgens mij moet je het ip adres van de andere computer in de eerst computer zetten (en vice versa) ..

probeer anders eens in uitvoeren //xxx.xxx.x.xxx (ip adres van die andere computerer) te typen.

Hoi,

ook ik had dit probleem, zoals vele anderen. In praktijk blijkt het vaak moeilijk om een goed draaiend netwerk te krijgen.

Ik heb daarvoor een programma draaien dat voor mij het thuisnetwerk volledig configureerd. Inmiddels ook het programma gekocht en het werkt perfect.

Het heet Network Magic en is te downloaden op www.networkmagic.com
Eerste 30 dagen gratis, daarna vervallen een aantal functies.

Ik kan echter niet meer zonder!

Probeer het eens ;-)

Marco

Bij mij werkt het perfect zonder enig programma en ik vindt het helemaal niet nodig om er speciaal een programma voor aan te schraffen, maar je moet het zelf weten. Als je liever een programma koopt dan een standaard instelling van xp gebruikt dan moet je dat maar doen.

Re:

Beste michiel.....

voor jouw is het wellicht overbodig, maar het kan voor anderen een hulp zijn. Er is in ieder geval een probeerversie van, en dat kan ertoe leiden dat dit probleem wordt opgelost. In ieder geval kan hij dan wel zijn netwerk eens testen.......

Of dat de vraagsteller in kwestie het programma aanschaft, is helemaal zijn keuze.

Ik vind het erg jammer dat je op deze manier reageert.....

Ook ik probeer slechts een helpende hand te bieden.....

Marco

Ik zeg tch ook dat hij het zelf moet weten, maar ik zou er gewoon geen geld aan uitgeven.

Hmm... wellicht is het verstandig voor de T.S. om de netwerkwizard opnieuw te doorlopen? Misschien heeft hij wel een verkeerde keuze gemaakt in de wizard.
Of misschien kun je voor de zekerheid de modem even van internet afhalen, dan Norton helemaal uitschakelen en kijken of het delen wel lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan