thuis netwerkje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vooysssss

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Hallo,

Ik Probeer een thuis een netwerkje op te zetten met een speedtouch 510 (beide computers draaien op xp). Maar het probleem is dat ze mekaar niet eens kunnen pingen.
ipadressen:
Pc1 192.168.1.7
Pc1 192.168.1.6
Speedtouch: 192.168.1.1
Subnetmask is overal 255.255.255.0
Computers hebben wel beide verbinding met internet.

Klopt het dat dit niet kan? zo ja moet ik hiervoor dan een switch kopen???

begrijp ik even niet.
volgens de handleiding van de speedtouch heeft deze geen ingebouwde switch.
Alleen maar een WAN aansluiting een een LAN aansluiting.

http://www.dslsource.co.uk/downloads/ST510/510userguide.pdf

is dat bij jou anders?

edit:
** correctie, ik zie dat er ook een versie is met usb en switch aansluitng :o

als niemand nog gereageerd heeft zal ik vanavond ook eens in de handleiding kijken. misschien dat er nog een optie is waarbij switchfunctie uitgezet kan worden.
ps, je pingt op ip-adres he? en je ziet in het logfile van de router geen foutmeldingen?

Laatst bewerkt:
ik weet niet of die een ingebouwde switch heeft. Maar voor een netwerk moet die switch functie dan toch juist aanstaan??

Op het moment dat jouw switch bijvb 3 lan uitgangen heeft is het een switch.

heb je de handleiding bekeken in mn eerste bericht? daar staan ook tekeningen in.
Lees die ook even door.

Ik werk zelf ook met een speedtouch 510. Bij mij werkt het pingen wel dus dat snap ik niet helemaal wat hier de oorzaak kan wezen. Wat je kan doen is zorg er voor dat beide pc's in hetzelfde workgroup zit bijv. mshome. Typ dan eens net view in de opdrachtprompt zien als de andere computer naam erbij word beschreven in het tabel. Want het kan zo wezen dat er een service uitstaat op de pc of zelfs een port is geblokt van de router(wat me erg sterk lijkt).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan