Thuis- of openbaar netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

janyep

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Berichten
261
Goedenavond ,

het huidige systeem is alleen aangesloten op het internet via een vaste coax ( dus niets draadloos )
en er zit alleen een printertje aan vast ( ook niets draadloos ).

Het netwerk is ingesteld als thuisnetwerk, maar ik las ergens dat een openbaar netwerk de pc beter zou beveiligen.

Ik begrijp weinig van het hele netwerk-gebeuren zoals Windows dat vraagt,
wil iemand mij een beetje op weg helpen?

Heel vriendelijk dank,
vriendelijke groet, janyep
 
Als alles via een kabel aan elkaar zit... (UTP kabel, geen coax..) dan is thuisnetwerk ok.
Openbaar netwerk gebruik je in principe alleen als je via externe wifi werkt.
 
Hallo André
Vriendelijk dank voor de reactie. Jullie zijn helemaal geweldig op dit forum!

Dus toch thuisnetwerk, zoals het hier al jaren is.

Het lijkt UTP te zijn, maakt dat echt wat uit? Op de kabel staat CAT5E =
http://www.utp-kabel.nl/utp-cat5e-netwerk-kabel-soepel-100-meter.html?gclid=CKyN1InOvb4CFdShtAodHGYAIw
Er is vanaf de straat sprake van glasvezel ...

Was een beetje in verwarring door
http://www.schoonepc.nl/windows7/windows7_setup.html
( prima site hoor, boordevol info, maar dit had ik dan gewoon verkeerd begrepen )

Helemaal top!
Hartelijk dank en vriendelijke groet,
janyep

Thuisnetwerk, bedrijfsnetwerk of openbaar netwerk
Nadat het scherm met de instellingen voor datum en tijd is afgerond, wordt gevraagd op wat voor soort netwerk de computer is aangesloten: Thuisnetwerk, Bedrijfsnetwerk of een Openbaar netwerk. Het type netwerk is bepalend voor het al dan niet delen van bestanden en/of printers. Voor een thuissituatie lijkt de optie Thuis de meest voor de hand liggende keuze, voor een kantoorsituatie de optie Bedrijfsnetwerk. Worden echter geen bestanden en printers gedeeld, dan zou je ook kunnen kiezen voor Openbaar netwerk, de computer wordt dan beter beveiligd. Achteraf kan de gemaakte keuze altijd nog in het Netwerkcentrum worden gewijzigd.
 
Laatst bewerkt:
Zwaardere beveiliging kan altijd, maar je zit toch achter de firewall van de router.
De kans dat je op een verkeerde popup klikt op internet is mi groter als risico om besmet te raken met een virus of trojan .. dan dat iemand jouw netwerk zomaar indringt en ook nog op jouw pc....
 
Hartelijk bedankt!

Hallo André

je bent helemaal duidelijk
ik hou je niet langer op!

Prettige avond gewenst
dank janyep
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan