Thuisgroep achter 2e router

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo,

Ik heb 2 routers.
Router 1 is standaard geconfigureerd, router 2 is aangepast volgens https://sites.google.com/site/computertip/tweederouter

router 1 zit dus op 192.1.1.1
router 2 zit dus op 198.1.8.1

Nu krijg ik geen toegang tot de thuisgroep op router 2.
Hoe kan ik wel toegang krijgen tot de thuisgroep en de gedeelde bestanden (nas aan router 1) vinden onder windows netwerklocaties.

Bijna onmogelijk. Beter om router2 te degraderen tot accesspoint/switch, dan heb je dit soort problemen allemaal niet. Bovendien hoef je maar 1x te portforwarden als je (MineCraft etc.) 'server' zich achter router2 bevindt.

Je vraag lijkt (dus) veel op deze vraag
Dus (wat mij betreft): Router2 ombouwen tot accesspoint/switch conform deze posting (#3) waarbij je leest voor EPC3925: Router1 en voor E2000: Router2

Kijk

Laatst bewerkt:
aanvulling ; Ik heb wel gewoon toegang tot de nas en de bestanden via het ip van de nas. Ik zie hem alleen niet onder netwerken staan

Mijn tip blijft staan: Maak het niet ingewikkelder dan nodig, zet alles in 1 transparant ip-netwerk.

Tijs.

Zou je me kunnen helpen bijn:

Ken aan de LAN poort van de E2000 een vast ip-adres toe dat valt in de LAN ip-reeks van de EPC3925, maar (normaal) niet wordt uitgegeven door de DHCP server in de EPC3925. Dat kan bijv. een 'hoog' ip-adres zijn, bijvoorbeeld eindigend op .253 of een 'laag' ip-adres, als de DHCP-server in de EPC3925 als DHCP-server bijv. adressen uitgeeft vanaf .33.

Moet ik dus hier op disabled klikken dan het
IP Address :
instellen

Moet ik hierna nog iets doen met de onderste velden :
DHCP server of wordt dit ook gedisabled.

scherm.png

PS

alleen 192.168.1.1 en 192.168.1.100 zijn standaard bezet alle andere zijn dus goed?

Laatst bewerkt:
a. Eerst de kabel uit de WAN/Internet poort halen van de Sitecom
b. Inloggen op je Sitecom router
c. [Op de plek die je in je scherafdrukt toont:]
Auto IP change op Disabled zetten
Bij IP Address het nieuw bedachte ip-adres invullen (mijn suggestie: 192.168.1.253)
Bij Subnetmasker 255.255.255.0 invullen
DHCP Server op Disabled zetten
Op Apply klikken.
d. De kabel die je bij a. uit de WAN/Internet poort van de Sitecom hebt gehaald in een van de 4 LAN poorten van de Sitecom stoppen.

Let op (staat ook in de handleiding): Je verliest de verbinding met de Sitecom router, dus na stap d. je pc (en alle andere apparaten die verbonden zijn met Sitecom router) een nieuw ip-adres laten aanvragen (of herstarten). Ze krijgen dan een ip-adres van router1, dus een 192.168.1.x ip-adres.

De Sitecom router is dan puur als accesspoint/switch in gebruik, niet meer als router/dhcp server.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt het werkt nu ;)

als ik nu 192.168.1.253 intype krijg ik een login pagina login.jpg is dit router2 ? (ik kan niet inloggen met eerdere gegevens), ik weet dat router 2 nu niet bereikbaar is zoals je hebt uitgelegd maar vraag me af of dat dit misschien iets van de server is.

Als je 192.168.1.253 hebt ingesteld op de Sitecom dan moet de inlogpagina inderdaad van de Sitecom zijn. Dus daar de gebruikersnaam + wachtwoord gebruiken die je eerder gebruikt hebt om je aanpassingen te doen.
Natuurlijk ga ik er dan wel vanuit dat er niet al een ander apparaat 192.168.1.253 heeft. Kun je nachecken op router1, in de DHCP Lease tabel (of hoe het ook maar heet daar): http://192.168.1.1

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan