Thuisgroep uit verkenner verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hakar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die mappen waren koppelingen in je thuisnetwerk.
Je kan de services bekijken die Lange pier :thumb: voorstelde van de homegroup, maar als het goed is staan die als je je thuisnetwerk hebt uitgeschakeld op handmatig.
Hoe staan de volgende servises bij jou?
Heb geen thuisgroep maar gewoon gedeelde mappen en zie niets in verkenner erover, alleen bij netwerk.
Deze services staan uit en op handmatig.
HomeGroup Listener
HomeGroup Provider
Check het even voor de zekerheid.
En deze zijn dan normaal gesproken niet gestart omdat je het thuisnetwerk hebt uitgeschakeld, toch kan je het beste er even kijken of deze anders zijn ingesteld.
C:\WINDOWS\system32\services.msc of:
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeembeheer\Services

even voor alle zekerheid:
In de Mapopties (menu Extra) tabblad weergave vink:
Wizard delen gebruiken (alleen in netwerk)
uit.
Vink:
Vorige mapvensters bij aanmelden herstellen
aan (kan je ook uitschakelen, als het geen effect heeft om te kijken of het effect heeft).
Vink
Mapvensters in afzonderlijk proces openen
aan.
Zorg er voor dat de verborgen bestanden zichbaar zijn.

Open Computer en navigeer naar de map C:\Gebruikers.
Dan kijk je niet links in het navigatievenster, maar in de map zelf.
Welke mappen zie je daar?
Daar behoort de map met je gebruikersnaam ook te staan.
de verborgen map Default en de map Openbaar zou je er ook moeten zien.
Check of je die mappen in de map C:\Gebruikers ziet staan.

Laatst bewerkt:
De services zijn uitgeschakeld, met excuus aan Lange Pier dat ik daar niet op heb gereageerd.
Het uitschakelen van de services kwam voorbij in de eerste reactie van manamana.

Wizard delen staat nu uit.
Vorige mapvensters bij aanmelden herstellen staat nu aan.
Mapvensters in afzonderlijk proces openen staat nu aan.
Verborgen bestanden waren bij mij altijd al zichtbaar.

In de map gebruikers staan, Default, Harry(met een slotje er op), en openbaar, en verder helemaal niets.

In de map gebruikers staan, Default, Harry(met een slotje er op), en openbaar, en verder helemaal niets.

Dat klopt, zo hoort het ook.
Je bent de enige gebruiker in dit systeem.
Wat zie je in Computer naast Stations en de dvd speler?

Klik rechts op de map Harry in de map gebruikers en klik op eigenschappen.
Klik op tabblad beveiliging.
Daar mogen de volgende objecten Volledig beheer hebben:

SYSTEM
Harry (Harry-PC\Harry)
Administrators (Harry-PC\Administrators)

Zie je daar ook andere objecten die machtigingen hebben?

Laatst bewerkt:
In computer zie ik alleen de stations en de dvd speler, verder niets.

Onder de tab beveiliging zie ik
Iedereen (speciale machtigingen aangevinkt)
SYSTEEM (alle opties aangevinkt, behalve speciale machtigingen)
Harry (HAKA3\Harry) (alle opties aangevinkt, behalve speciale machtigingen)
Onbekende account (S-1-5-21-150034071-297861250-299..... (Alleen speciale machtigingen aangevinkt)
Administrators (Haka3\Administrators) (alle opties aangevinkt, behalve speciale machtigingen)

Iedereen en de onbekende account kan je verwijderen.
Ik geef je zo een uitgebreide uitleg hierover

Special machtigingen zijn ingesteld in tabblad machtigingen onder de knop Geavanceerd.
volledige machtiging is daarom geen speciale.

In tabblad beveiliging van Harry doe het volgende:
Klik op de knop "Geavanceerd"
Ga naar tabblad Eigenaar en klik op de knop "Bewerken"
Vink "Eigenaar worden van onderliggende containers en objecten vervangen" aan
Selecteer in het venster onder Naam: Harry (HAKA3\Harry)
Klik op OK, en vervolgens op Ja om eigenaar te worden van de submappen van de map Harry en map Harry
Wacht tot het venster Eigendom wijzigen van: gereed is.
Heb geduld, ook als het stil lijkt te staan, als er veel data is duurt dat even.
Klik dan alle venster weg met de OK knop.

Ga opnieuw naar de map Harry, klik rechts>Eigenschappen en ga naar tabblad beveiliging.

Klik op de knop Machtigingen wijzigen.
"Overneembare machtigingen van het bovenliggende object opnemen" UITGEVINKT LATEN.
Vink "Alle machtigingen op onderliggende objecten vervangen enz..." aan
Selecteer de machtiging die je wil verwijderen en klik op de knop Verwijderen.
Dus iedereen en onbekend account verwijder je, en klikt alle vensters weg met de OK knop.

Laatst bewerkt:
Iedereen en onbekende account zijn na een aantal pop ups met foutmeldingen verwijderd.

Iedereen en de onbekende account kan je verwijderen.

Special machtigingen zijn ingesteld in tabblad machtigingen onder de knop Geavanceerd.
volledige machtiging is daarom geen speciale.

In tabblad beveiliging van de gebruikersmap Harry doe het volgende:
Ga naar tabblad Eigenaar en klik op de knop "Bewerken"
Vink "Eigenaar worden van onderliggende containers en objecten vervangen" aan
Selecteer in het venster onder Naam: Harry (HAKA3\Harry)
Klik op OK, en vervolgens op Ja om eigenaar te worden van de submappen van de map Harry en map Harry
Heb geduld, ook als het stil lijkt te staan, als er veel data is duurt dat even.

Ga opnieuw naar de map Harry, klik rechts>Eigenschappen en ga naar tabblad beveiliging.

Klik op de knop Machtigingen wijzigen.
"Overneembare machtigingen van het bovenliggende object opnemen" UITGEVINKT LATEN.
Vink "Alle machtigingen op onderliggende objecten vervangen enz..." aan
Selecteer de machtiging die je wil verwijderen en klik op de knop Verwijderen.
Dus iedereen en onbekend account verwijder je, en klikt alle vensters weg met de OK knop.

Start windows opnieuw op en check hoe het er uit ziet.

PS
de term:
alle opties aangevinkt, behalve speciale machtigingen
mag je voortaan volledige machtiging noemen.

Nadat ik het laatste bericht typte zag ik deze
Iedereen en onbekende account zijn na een aantal pop ups met foutmeldingen verwijderd.

Geen nood, je kan in dat bericht hierboven alles checken.
Volg diezelfde methode als hierboven
Je bent namelijk nog geen eigenaar van de map, vandaar die foutmeldingen.

Is wel link wat je deed... :)
Je hebt wel lef, haha, dat mag gezegd worden.

Maar stel het in zoals in mijn vorige bericht en er is geen schade.
er is sowieso geen schade.
Je moet natuurlijk wel oppassen dat je niet helemaal de machtiging verliest over die map, anders wordt inloggen erg lastig.
Je bureaublad staat ook in die map

Laatst bewerkt door een moderator:
Erik777.

Om er goed de tijd voor te nemen, ga ik dit morgen oppakken.

Heb namelijk nog 2,5 uurtjes aan vrije tijd voor ik de nachtdienst inga.
Intussen moet er nog gekookt, een hond uitgelaten, gedoucht en een lunchpakket gemaakt worden.

Ik wens je succes, 2 en half uur zal het niet duren.
Met dat het lang kan duren denk ik aan hooguit een minuut of 5 en je kan er bij weglopen.
Zorg je wel dat je weer in kan loggen?
Dat harry wel volledige machtiging over de map heeft?

Alle stappen doorlopen, pc opnieuw gestart, en heb helaas nog steeds die map Harry staan.

Ok, ik heb je nu ook de machtigingen laten herstellen zodat er verder geen andere objecten dan nodig volledig beheer hebben op je gebruikersmap.
In de mapopties tabblad algemeen zie je instellingen van het navigatiedeelvenster.
je kan daar klikken op Standaardinstellingen herstellen.
Je kan Alle mappen weergeven aanvinken, en ook eventueel Automatisch uitvouwen tot huidig map.

Gelukt!
Ik heb weer een mooie simpele boom, en die vermaledijde Harry map is niet meer te zien.

:thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
Mag wel even zeggen dat dit een knap stukje werk is he. Goed gedaan @ Erik. :):thumb:

Ok, prachtig, maar er moet me toch nog iets van het hart:
Onbekende account (S-1-5-21-150034071-297861250-299.....

Je hebt daarmee dus een NT AUTHORITY-account verwijderd, & dat is zoiets als de Ingebouwde Administrator-account, maar dan nog hoger in rang.
Ik zag het pas nadat je het al verwijderd had, anders had ik wel gewaarschuwd. Als je de complete string zonder de puntjes op het eind had geplaatst dan had ik je nog precies kunnen vertellen welke account.
Het valt dus te verwachten dat je binnenkort hierdoor een nieuw onderwerp zal starten, vermeld in dat geval dan die actie er even bij.

@ TheKnight.

Wat voor soort onderwerp moet ik dan aan denken, of welk probleem kan zich voordoen?

Is systeemherstel naar bijvoorbeeld 6 februari een oplossing om dit te voorkomen?

Ok, het is een machine-account & is onderverdeeld in 3 typen - LocalService, NetworkService & LocalSystem. Het ligt er aan wat je met de computer doet voordat je merkt dat het mist. Als je hieronder even een officiele Microsoft bron doorneemt waar alle typen beschreven staan, dan krijg je wel een generaal idee wat het doet:

http://msdn.microsoft.com/nl-nl/library/windows/desktop/ms686005(v=vs.85).aspx

In het ergste geval kunnen er BSoD's veroorzaakt worden.

Terugzetten met Systeemherstel moet het ook in het register corrigeren, & daarna kan je hetzelfde herhalen maar dan zonder die account te verwijderen.

Ik heb trouwens ook een elegantere manier gevonden om die Thuisgroep te verwijderen, weliswaar voor Windows 8, maar Vista/7 doen het op dezelfde manier:

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/homegroup-problems-in-windows

Mag wel even zeggen dat dit een knap stukje werk is he. Goed gedaan @ Erik. :):thumb:

Dankje manamana, :D, eigenlijk zat het in die mapopties dus.

Ok, prachtig, maar er moet me toch nog iets van het hart:

Je hebt daarmee dus een NT AUTHORITY-account verwijderd, & dat is zoiets als de Ingebouwde Administrator-account, maar dan nog hoger in rang.
Ik zag het pas nadat je het al verwijderd had, anders had ik wel gewaarschuwd. Als je de complete string zonder de puntjes op het eind had geplaatst dan had ik je nog precies kunnen vertellen welke account.
Het valt dus te verwachten dat je binnenkort hierdoor een nieuw onderwerp zal starten, vermeld in dat geval dan die actie er even bij.

Onbekende account (S-1-5-21-150034071-297861250-299..... is niet meer dan de account van een andere gebruiker uit het netwerk wat niet meer bestaat.
Dat die account een microsoft NT AUTHORITY-account is komt omdat de computer van die gebruiker windows gebruikt.
Deze account is op de map Harry dus verder niet meer van toepassing.
Ik hoop dat ik je gerust kan stellen hiermee Knight :)

Ik zal je wat uitleggen knight,
Op mijn PC staat 4 keer windows geinstalleerd.
Als ik 1 van die 4 systemen opstarten, zijn er bij mijn beveiliging onbekende accounts te zien in tabblad beveiliging.
Dat kan dan gebeuren als ik vanuit een ander gestart systeem op die zelfde computer machtigingen heb over die partitie.

De parameters van de beveiliging worden opgeslagen op de harde schijf in een gebied waar alle systemen hun informatie vandaan halen.
Dus maak ik machtigingen in het ene systeem op een station van een ander systeem, ziet die deze als een Onbekende account (S-1-5-21-150034071-297861250-299... , een microsoft NT AUTHORITY-account, van een ander systeem.

En zo werkt dat ook in een netwerk.
Toen het thuisnetwerk nog actief was had deze account een naam, die nu weg is.

Misschien snap je het machtigingenbeleid niet helemaal knight.
Maar Hakar heeft nu geen problemen toch?

Hakar is baas over zijn eigen gebruikersmap nu, en de administrators en hijzelf hebben volledige machtiging.
Dat is zoals het hoort ingesteld te zijn in windows als er geen thuisnetwerk gebruikt wordt.
via deze machtigingen kan je de toegang tot de mappen en bestanden op je computer daar beheren.
in de geavanceerde opties kan je verschillende onderdelen aan een object (gebruiker) toewijzen.
Verder de gewone gebruikers horen daar wat beperktere machtigingen te hebben, en die machtigingen worden dan speciale machtigingen.
Dus ik weet niet hoe jij windows benaderd, maar je zit op een ander spoor.

Gelukt!
Ik heb weer een mooie simpele boom, en die vermaledijde Harry map is niet meer te zien.

:thumb::thumb:

dus alles is ok nu. :D

Dus zou je nu weer een thuisnetwerk starten, aangezien die alleen maar uitgeschakeld is, weet je meteen waar je de machtigingen voor de gebruikers, die in windows beveiliging objecten heten, kan instellen.
En dat alles werkt dus in een boomstructuur :) Computer is Roots is Systeem

Moet je voorstellen Knight, als het object Harry (HAKA3\Harry) volledig beheer heeft en SYSTEM heeft volledig beheer en Harry (HAKA3\Harry) is Eigenaar het veiligst is in een netwerk om je gebruikersmappen ontoegankelijk te maken voor andere netwerkgebruikers. Als je geen netwerk gebruikt is dat genoeg om met je harry account dan ook windows te kunnen gebruiken.
Via deze instellingen kan je dus bepalen in welke mappen andere gebruikers (objecten in windows beveiliging) wat mogen doen.

Alle windows accounts hebben een S-1-5-21 nummer.

Ok, het is een machine-account & is onderverdeeld in 3 typen - LocalService, NetworkService & LocalSystem. Het ligt er aan wat je met de computer doet voordat je merkt dat het mist. Als je hieronder even een officiele Microsoft bron doorneemt waar alle typen beschreven staan, dan krijg je wel een generaal idee wat het doet:

http://msdn.microsoft.com/nl-nl/library/windows/desktop/ms686005(v=vs.85).aspx
In het ergste geval kunnen er BSoD's veroorzaakt worden.
Even time out and back to nul :)
Er zijn geen BSOD's hier Knight.
Deze link heeft niks meer met het onderwerp te maken.
Deze heeft te maken met gehoste services op lokaal niveau.
De networkservice wordt gehost in windows via services, services zijn niet meer dan registerregels.
Er staan waarden in registersleutels in windows die dat alles leiden Knight.
wel eens van C:\Windows\system32\svchost.exe gehoord?
Dit programma start de windows services op via DLL bestanden.
waarden van dat vind je in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Svchost
Is niet relevant voor dit onderwerp.
C:\WINDOWS\system32\services.msc

Laatst bewerkt:
@Erik777
Ook voor jou geldt de knop "bericht aanpassen" als er nog geen reacties zijn geweest!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan