Thuisgroep verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee dat is het niet,, als ik de pc laat zoeken naar het probleem,,(kun je aanklikken bij thuisgroep) zegt die dat de peer network grouping niet wordt uitgevoerd.
 
Oke nog een. Ga naar start.
Type Firewall, klik op windows firewall, dan een programma via windows firewall toestaan, dan zie je windows peer to peer Collobaration Fundation staan.

Let op boven in zie je ook instellingen wijzigen.

Klik daar op dan pas kun je windows peer to peer aanvinken.
Vink daar aan en klik op oke.

Toch denk ik dat het dat is. Gezien je laatste opmerking schreef je dus dit.
"Als ik de pc laat zoeken naar het probleem,,(kun je aanklikken bij thuisgroep) zegt die dat de peer network grouping niet wordt uitgevoerd".

Toen ging er bij mij een lampje braden. Ik hoop nu het goede lampje. :eek:

En weer proberen. Succes. Ik duim met je mee.;)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij.. is de pc niet echt lid meer van een thuisgroep, wnt je kan het wachtwoord niet meer opvragen, wel kan je op een andere pc zien dat pc wel over een thuisgroep beschikt,
 
Misschien werkt de volgende methode:
1. Wis bestanden in map C:\ProgramData\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys. Het is ook mogelijk deze map te hernoemen (bijv. in MachineKeys.old) en een nieuwe map MachineKeys te maken. Om de bestanden in deze map te kunnen wissen dient u wel bepaalde administratorrechten te hebben. Eventueel kunt op internet een (register)bestandje downloaden om de benodigde machtiging van een bestand te verkrijgen. Google maar op ‘Take Ownership windows 7 download’. Waarschijnlijk moet u voor elk bestand in de map MachineKeys afzonderlijk de machtiging activeren. Daarna kunt u de bestanden wissen.
2. Start de computer opnieuw op.
3. Start de Probleemoplosser Thuisgroep (via het Configuratiescherm -> Thuisgroep). Kies binnen dit programma ook voor de netwerkcontrole, als daarnaar gevraagd wordt.
4. Start services.exe. Bijvoorbeeld door op de Startknop links beneden op de taakbalk te klikken. Typ ‘services’ in het zoekvenster ‘Programma’s en bestanden zoeken’ en druk op [ENTER].
5. Klik zo nodig op ‘Services (lokaal)’.
6. Start in onderstaande volgorde de volgende services:
- Peer Networking Identity Manager
- Peer Name Resolution Protocol
- Peer Networking Grouping
U kunt de services starten door met de rechtermuisknop op de betreffende service te klikken en ‘Starten’ te kiezen. (Tenminste als de service nog niet gestart is).
7. Probeer of u nu de computer uit de thuisgroep kunt verwijderen. Als dat nog niet kan, laat dan de Probleemoplosser Thuisgroep nog eens runnen (inclusief netwerk controle). Mogelijk is de computer daarna uit de thuisgroep te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan