Thuisgroep win 7 en 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Besturingssysteem
Win 365
Office versie
Office 365
Misschien staat het antwoord op m'n vragen hier al ergens maar ik vind het niet en ik weet ook iet of mijn vraag onder win 8 valt. Het is nl. het volgende:
Ik heb een PC met Win 7 en een laptop met Win 8.1 beide bekabeld aangesloten op een router.
Ivm met herinstallatie van de laptop moet ik m'n thuisgroep opnieuw opzetten maar de vorige keer was meer geluk dan wijsheid met dubieus resultaat.

Ik heb begrepen dat win 7 en 8 beiden een thuisgroep kunnen aanmaken die niet met elkaar accorderen. Ik zou in één van beide een thuisgroep moeten aanmaken waarvan de ander geen deel uitmaakt maar waar de ander wel lid van kan worden. Iedereen al uitgevallen of begrijpt iemand er nog iets van. Ik niet in ieder geval.

Ik heb op de laptop in win 8.1 een thuisgroep aangemaakt maar hoe maak ik de PC met win 7 daarvan lid. Doe ik dat op de win 8.1 laptop of vanuit de win 7 PC? Het lukt me nl. geen van beide. Op de win 7 PC zag ik een thuisgroep en dat leek me niet de bedoeling want ik heb al een thuisgroep op de win 8.1 laptop. Ik heb die thuisgroep op de win 7 PC verwijderd maar nu is de hele PC uit m'n netwerk verdwenen. Op mijn vraag waarom Microsoft iets dat toch vrij eenvoudig moet kunnen zijn zo duivels gecompliceerd kan maken zal ik wel nooit antwoord krijgen maar misschien is er iemand in dit forum die me weer op de rails kan krijgen.

Ik kan ook wachten tot na de zomer als ik eindelijk van die Win 8.1 gruwel met z'n Pipi Langkous schermen verlost kan worden en op beide apparaten Win 10 kan installeren.

Laatst bewerkt:
opgelost

Dank Manamana. Ik denk dat het probleem niet zit in de zaak zelf; die was nl. binnen vijf minuten opgelost dankzij je eerste link. Het probleem is dat softwaremakers hun instructies schrijven vanuit deskundigheidn ipv. uit de belevingswereld van de argeloze gebruiker. In diens brein komen heel andere vragen op dan in het deskundige brein. Zo deugde ook de beschrijving in de eerste link niet helemaal maar met wat fantasie ben ik er wel uitgekomen.

Het maken van een Thuisnetwerk in Win 8.1 was duidelijk beschreven en eigenlijk wel heel erg eenvoudig. Nl. helemaal niet. Het Thuisnetwerk wordt automatisch aangemaakt bij het installeren van Windows. Alleen nog even aanvinken wat gedeeld moet worden. Maar dan komt er een verhaal over hoe je andere PC's lid kan maken maar dat gaat alleen over Win 8 PC's en over het lid maken van een PC met Win 7 wordt niet gerept. En als je dan gaat zoeken onder de instructies van Win 7, dan wordt je alleen verteld hoe je lid van een Win 7 groep kan worden. Ik vraag me wel eens af of die softwarehuizen voor het schrijven van handleidingen wel logisch en analytisch denkende mensen in huis hebben. Misschien moet ik daar maar eens naar solliciteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan