Thuisgroep

Status
Niet open voor verdere reacties.

schumif1

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
Beste,

Ik heb een probleem met het instellen van een thuisgroep op 2 Windows 7 systemen. Op het ene systeem staat windows 7 ultimate(64-bits) ge�nstalleerd, dat in de werkgroep 'WORKGROUP' zit. Deze pc zit via een LAN-kabel op het netwerk. Hierop heb ik de thuisgroep ingesteld. Nu heb ik ook nog een laptop, waar windows 7 enterprise(64-bits) op staat, en deze is gekoppeld aan het domein van een universiteit. De laptop maakt draadloos verbinding met het netwerk. Probleem is, dat ik met de laptop niet in de thuisgroep kan komen, Want als ik het wachtwoord invul, dan krijg ik soms een foutmelding dat het niet gelukt is, en soms foutmelding dat het niet mogelijk is om een thuisgroep in te stellen op deze computer.

Heeft iemand een idee hoe het komt dat het niet werkt, en kan ik via een omweg alsnog bestanden delen?

Probeer het volgende:
Zoek uit welk ip-adres de pc heeft waar je nu de gedeelde mappen van bereiken wilt. Op die computer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe /k ipconfig
Op je Universiteitscomputer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> \\<ip-adres van de andere computer>

Dus stel dat de andere computer ip-adres 192.168.1.100 heeft, dan op de univ. computer invullen in het Uitvoeren vakje:
\\192.168.1.100

Kijk of je dan wel iets kunt. Overigens is het omzetten van een domein-computer naar een thuiswerkgroep computer geen optie, want je gaat geheid problemen krijgen met de systeembeheerder van de univ. (als het je al zou lukken).

Tijs.

Hoi,

bedankt, het is gelukt. Vanuit de werkgroep-pc kon ik niet in mijn pc met domein komen, want er werd om een wachtwoord gevraagd wat ik niet weet. Maar andersom lukte het wel, dus bij deze hartelijk bedankt voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan