Thuisgroep

Status
Niet open voor verdere reacties.

CVP

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2013
Berichten
5
Goedenavond heren(en dames),

Ik wil graag een thuisgroep netwerkje opzetten zodat ik verschillende bestanden (films, foto's etc) kan delen tussen verschillende laptops.
Maar nu het probleem, Als ik ga naar de instellingen voor een thuis groep en er 1 wil aanmaken (Configuratiescherm\Netwerk en internet\Thuisgroep).
Word er aangegeven dat ik al deel uit maak van een thuis groep. Maar ook word er aangegeven dat een thuisgroep niet beschikbaar is omdat mijn laptop geen verbinding maakt met het thuisnetwerk(wat hij wel doet?). Verder als ik probeer de thuisgroep te verwijderen krijg ik de melding; 'uw computer kon niet worden verwijderd uit de thuisgroep.'

Allemaal erg vreemd dus.

Iemand een idee over hoe ik dit probleem moet aanpakken, word er namelijk een beetje moedeloos van.. :confused:

Groeten,
Coen
 
Hoi,

In Windows kan je ook mappen delen zonder thuisgroepen te gebruiken.
Je kan ook kiezen voor geavanceerd delen, het word uitgelegd op deze website halverwege de pagina.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/share-files-with-someone

Ik heb vandaag nog me thuisgroepen uitgezet en me bestanden gedeeld via geavanceerd delen.
Weet even niet zo snel hoe je de thuisgroep verlaat als je de normale manier al hebt geprobeerd.
Heb je de probleem oplosser voor thuisgroepen al een keer geprobeerd? te vinden onder thuisgroep.
 
Laatst bewerkt:
Heb inderdaad de probleem oplosser al geprobeerd, dan krijg ik de melding;

'Gevonden problemen: u hebt geen verbinding met een thuisgroep, niet opgelost'

Maar als ik de bestanden 'share' dan zijn deze toch niet toegankelijk als mijn eigen laptop uit/slaapmode staat?
 
Als je een thuisgroep aanmaakt moet alsnog de computer waar de bestanden op staan, aanstaan, om ze te bereiken.
Dus het is hetzelfde principe, de computer moet bij beide deel methodes aanstaan.
Als er meerdere computers zijn probeer daar ook eens de thuisgroepen te verwijderen en daarna die van jou, misschien lost dat het conflict op.
En hoe is de verbinding aangelegd maakt alles via een modem verbinding of is het combinatie van modem + router netwerk?
Als je gewoon toegang wil tot je bestanden op een netwerk zou ik toch richting een nas schijf kijken die je dan aansluit op je netwerk en die altijd bereikbaar is zelf met de computers uit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan