Thuismessenger gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Hi!

Ik zoek een, zeer klein en licht, programma om met de PC's thuis, onderling, te communiceren. De messengerservice is hier niet geschikt voor omdat verzending omslachtig gebeurt, en tekst niet is te kopieëren.

Iemand ervaring met dit soort dingen?

Trouwens: liefst nog simpel in gebruik, maar is niet per ce een vereisten.

Ziet er aardig uit, eens zien!

Even gekeken: tool is erg leuk maar nogal omslachtig. Helaas is het ook niet mogelijk om berichten te kopieëren, iets wat wel een vereisten is. Het is in feite een soort GUI voor messenger.

Met dank.

Geen idee.. Ik ga het zeker eens bekijken :thumb:.

Ikzelf gebruik D-messenger, freeware.
Niet meer te downloaden, maar ik heb em draaien. Als je em wilt, kun je krijgen.

Dit progje laat je chatten met mensen op je eigen netwerk.
Een paar simpele smileys, en je kunt zien wie online is.
That's it.

Laatst bewerkt:
Ik heb 1 mail gestuurd, en de software vergeten :o
De 2e mail met software: :eek: :eek: :shocked: 1 hele harddisk pleite!
Ik ben even booten en zoek em op ;)

Fijn... Weet je zeker dat ik dat ding veilig kan gebruiken :evil:?

Ja, alleen 1 harddisk wordt even niet herkend in de pc.
You've got mail.

Laatst bewerkt:
Hey Paul-RT,
Wel eerlijk gezegd zie ik die D-messenger ook wel zitten om te gebruiken,mag je ook altijd ff naar mij sturen,is maar een vraagje natuurlijk.......maar ik was ook juist op zoek naar zoiets .
:)

Je ziet maar.....

Laatst bewerkt:
@Paul-RT heb op beide Pc's het proggie staan en op beide is ook resp. de andere Pc te zien.
Berichten aan de andere gericht lukt bij beiden om te schrijven doch de andere krijgt ze niet te zien op het schermpje en dat is zo vice-versa hoewel ze elkaar wel zien.
Ik doe hier duidelijk iets fout maar geraak er maar niet uit helaas,enig idee wat de oorzaak is of wat is de juiste handelswijze of..hoe doe jij het juist !

Denk dat het te maken heeft met Broadcast of Network....

Laatst bewerkt:
Uiteraard is een correct werkend netwerk wel vereist.
Dit is makkelijk te testen, als alle pc's elkaars bestanden kunnen delen.
Als dit lukt, kun je bestanden delen uitzetten, maar dan heb je wel een goed netwerk.
Zie ook de bijlagen.

Laatst bewerkt:
Bestanden delen we dus daar zit het wel snor denk ik,toch doet ie het niet en het lijkt me net zo een leuk hebbedingetje.
Raar is dat

(excuus vr.'t dito emailtje\foutje)

Laatst bewerkt:
Kun je bij sigate iets instellen, dat dat progje / poortnummer wordt geaccepteerd?

Wel het rare is dat zowel bij de Sygate tabbladen Application en Connectiondetails de D-messenger niet te zien is op geen van beide Pc's.
Dus als ie niet verschijnt kan ik D-Messenger ook niet op Allow zetten,in heel de firewall is geen spoor te bekennen van D-mess.
Ga straks ff op beide D-mess nog es herinstalleren en zien of de Sygate wel reageert.
Of kan dat te maken hebben met de PhilipsPSTN-blue router die we gebruiken op de LAN.

Bijlagen

• voorPaulRT.gif
    voorPaulRT.gif
    40,6 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Op beide PC's D-mess afgehaald en terug geinstalleerd maar zonder enig verschil ?

:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan