thuisnetwerk doet het niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sundance1

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Hallo, ik heb 2 pc's aangesloten via de kabel. Op allebei de pc's staat XP.
Nu is het probleem dat ik mijn pc (de hoofd pc) herstartte en de 2de pc ineens geen internet meer had.
Ik heb van alles geprobeerd, zelfs die andere pc geformateerd, maar nog steeds geen internetverbinding daarop.
Nu zal het probleem dus in mijn pc zitten (de hoofd pc) alleen ik heb in mijn ogen al van alles geprobeerd maar kan niks vinden.
En het gekke is als ik de verbinding van die 2de pc herstelt op mijn pc dan herstelt hij hem ook gewoon naar een i.p nummer die begint met 192. Maar probeer ik de verbinding te herstellen op de 2de pc dan mislukt het en heb ik een i.p met 169.
De werkgroep heet ook allebei hetzelfde, dus dat is ook goed.
De enige mogelijkheid zou zijn om mijn pc te gaan formateren, maar heb ik eigenlijk weinig zin in want dan ben ik alles kwijt.
Heeft er misschien iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt! :)

Zo te blijken wat ik er van afhaal is dat je dus wel eerst internet had gekregen van je eigen pc maar nu geeft hij dus een ip adres fout aan of niet? Het kan zijn dat je dus mischien een firewall hebt zitten of je hebt prongelijk dus uitgevinkt dat je op je hoofdpc het vinkje Internet delen voor andere gebruikers ofzo iets. Want dan krijg je dus ook geen toegang op andere pc`s. Je moet eens kijken wat er verkeerd zit in je netwerk status instellingen. Ik heb het vroeger ook gehad maar nu had ik gekeken waarom hij dus niet wou verbinden maar moest van de hoofdpc iets doen zodat hij wel verbinden.
Maar is het wel een goede kabel? je moet namelijk wel een speciale hebben dan de normalen kabels om dus van pc naar pc te verbinden anders werkt het ook niet.
Koop anders een router voor een paar euros dan hoef je niet die hoofd pc uit te zetten en het werkt altijd. Je hebt dan ook een problemen meer.

Bedankt voor je reactie, maar ik had idd altijd gewoon internet en ineens na het herstarten van de hoofd pc de verbinding weg op de 2de pc.
Dus lijkt mij niet dat het aan de kabel kan liggen dan, plus het lampje van de internetkaart brand ook gewoon.
En mijn internet verbinding staat ook op delen, dus dat is ook goed.
Maar heb verder geen enkel idee wat het nu wel kan zijn.

:confused:

Welk ip adres krijgt die 2e pc als de hoofd pc uitstaat of aan het herstarten is?

i.p begint dan met 169 en dat blijft die ook.
Maar heb het al voor elkaar gekregen, ik weet niet hoe maar op de 2de pc staat nu een gateway bij de lan verbinding en nu heeft hij wel internet.
Dus nu maar hopen dat die het blijft doen. :p

welke IP range heb je ingesteld want het is niet normaal dat je begitn met 169!!

Het i.p op de hoofd pc begint gewoon met 80 dus dat is goed.
En de i.p op de 2de pc begint nu met verbinding op 192. Maar zonder internet verbinding krijg je dus een automatisch toegewezen ip nummer en die begon met 169.

Ben ik het ook helemaal met je eens, ik heb nog niet mijn pc durven herstarten omdat ik bang ben dat dan de verbinding op die andere pc weer weg is. Mocht dat zo zijn dan hoor je me wel weer ;)

Groetjes :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan