thuisnetwerk en Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxhamburg

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2003
Enkele dagen geleden kocht ik een nieuwe Dell XPS210 met Windows Vista Home Premium. Op mijn oude pc (XP Pro) werkte mijn router (DI-624+ van D-Link) perfect. Nu krijg ik geen verbinding meer met deze router. De nieuwe pc is met kabel verbonden (dus niet draadloos) en ik kan zelfs niet pingen naar de router. Het bestaande netwerk wordt evenmin gedetecteerd, hoewel het uitstekend werkt op mijn andere pc's (allemaal XP). Deze nieuwe pc wordt binnenkort de hoofd-pc en dus moet ik wel met de router kunnen communiceren.
Het internet (kabel) werkt wel wanneer ik de pc direct verbindt met het internet. De ethernetkaart werkt dus wel degelijk en is ook bij de hardware als werkend te zien. Via de router dus gen verbinding meer.:evil:
Op diverse fora merk ik hetzelfde probleem. Bij sommigen werkt de D-Link probleemloos, bij anderen hetzelfde gesukkel... Bij D-Link absolute stilte. De laatste firmware-update dateert van december 2005. Hoe dan ook, er is geen stuurprogramma nodig voor de DI-624+, wel voor de afzonderlijke ontvangers op de andere pc's. Deze router was vrij duur, u begrijpt dat ik niet onmiddellijk van plan ben om een nieuwe te kopen.

Kunt u mij verderhelpen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan