thuisnetwerk geen toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

cygnus

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Wij hebben een Draytek Vigor 2600 ADSl router, internetten op twee PC's gaat prima. Netwerk is ingesteld volgens de regelen der kunst, in mijn Netwerklocaties zie ik ook de werkgroep MShome en de andere PC maar als ik die wil 'benaderen; krijg ik de boodschap dat ik geen toestemming heb. Hoe is dit op te lossen. Ik heb begrepen dat je in de administrator account iets moet wijzigen, maar hoe moet dat?

Zet voor de zekerheid eens het gastaccount aan

gastaccount aanzetten

Hoe bedoel je Gastaccount aanzetten, een agstaccount aanmaken en via de gastaccount inloggen op XP om toegang te krijgen? moet dat voor beide PC's?

Je hoeft niks toe te voegen. XP heeft standaard een aantal groepen/gebruikers en daar valt het gast account ook onder en die is standaard uitgezet.

Klik rechts op deze computer en klik dan op beheren. In het nieuwe scherm klik je op het plusje voor lokale gebruikers en groepen. Klik op gebruikers en in het rechtse venster dubbelklik je op Gast.

Nu haal je het vinkje weg bij 'account is uitgeschakeld'

Ik heb de gast-accountant aan staan, een wachtwoord toegevoegd voor de administrator account. Ik heb het ip-adres van de computer gepinged, dwz het eigen adres op dezelde computer en hier kreeg een echo. Ik kan de local host en de andere PC niet ;pingen;, unreachable zijn ze. Ik heb ook alle protocollen eerst verwijderd en daarna opnieuw geinstalleerd.
Op 1 computer wil Windows een networkbridge aanmaken.
Wat nu?

Over networkbridge kan ik je niet veel vertellen maar heb je misschien een firewall draaien?

De netwerkbrug wordt door windows aangemaakt tijdens de test bij de adaptors [ 1394-verbinding. ]

Hier hoef je geen zorgen om te maken , je maakt gebruik van de lan-verbinding.

Tijdens de installatie van een netwerk verbinding maken bij de eerste pc , krijg je de mogenlijkheid om een floppy aan te maken, welke je in de tweede pc kan stoppen tijdens het maken van je netwerk.
Als je deze procedure aanhoud kan er eigenlijk niets mis gaan.

Probeer het eens van voor af aan.

succes speedtouch.

nog steeds geen toegang

Ik heb de hele procedure nogmaals uitgevoerd, inclusief floppy, maar als ik de de tweede computer aanklik (die ik wil zie in ' my network places', dan krijg ik de boodschap: is not accessible, ypu might not have permission...network path was not found"
Alle firewalls zijn uitgeschakeld, gastacoount is aan, wachtwoord voor de administrator aangemaakt etc.
Als ik wil pinging, krijg ik een ench van een ping naar de router en ik kan de 'eigen' computer pingen.
De tweede computer waarmee ik een netwerk wil vormen kan 'zichzelf' niet pingen, wel de router.
Ik weet het echt niet meer....
PS. bij de computre die zichzelf niet kan pingen staan bij de connections tweemaal een 1394 adapter (er is er uiteraard maar 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan