Thuisnetwerk in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo,

Wie weet hoe ik een thuisnetwerk in Vista kan maken met een pc die op XP draait?
Ik zie ze in beide computers niet in het netwerk verschijnen.
Iemand een idee?
Heb geen draadloos netwerk maar een router, normaal ziet hij alles aangesloten pc's direct maar een laptop met Vista vind hij niet.

Hoi !

Ga es naar configuratiescherm - netwerkcentrum.

Heb je netwerkdetectie ingeschakeld ?

Verder de juiste vinkjes zetten rechtsonder.

Mag normaliter geen problemen opleveren.

Greetz,

Harry.

Netwerk detectie staat ingeschakeld... en de rest ook goed neem ik aan delen enzo.
Heb wel wachtwoord uitgeschakeld maar ik neem aan dat dat geen problemen mag opleveren.
Maar nog steeds de laptop met Vista in het netwerk gekregen.
Nog een idee misschien?

Ik ben er al uit,,, de firewall van Norton hield het netwerk tegen:confused:

Bedankt voor de reacties.

Nu heb ik de laptop afgesloten en later weer opnieuw opgestart en nu is mijn andere pc weer niet te zien in mijn laptop.... hoe kan dat nou weer??
Hoe werkt een thuis netwerk onder Vista???

Hoi !

Tja, toch je firewall-settings nog es nakijken, want het heeft noch bij bij, noch bij diverse klanten ooit problemen opgeleverd.

Als je voor "netwerk detecteren" kiest, en je hebt de juiste bestanden gedeeld, moet het werken. Verder als XP: zelfde netwerknaam (werkgroep, MsHome), verschillende PC-naam, zelfde gebruiker ingelogd.

Greetz,

Harry.

Ik heb maar een draadloze router aangeschaft... werkt een stuk beter.. maar toch blijf ik Vista erg vaag vinden... met alles eigenlijk wel...
Het zit helaas op mijn recent aangeschafte laptop, kon er niet meer 1 kopen waar nog XP op zat, helaas :confused:

Tuurlijk alles is wennen, maar ik heb met XP nooit problemen met programma's gehad, en met Vista alleen maar hahaha.
Gelukkig heb ik ook nog een pc met XP :D ;)

Hoi !

Ik werk ook nog steeds dual-boot XP-Vista, hoor.

Greetz,

Harry.

Het kan zijn dat uw 2 computers niet dezelfde workgroup hebben.
Dan kan het voorkomen dat u de pc's niet in het netwerk terugvind.

Het kan dit controleren door zowel op vista als op XP naar:
start > configuratiescherm > systeem.

Voor vista: zie je in het scherm dat je krijgt "workgroup" en deze kan je aanpassen door geavenceerde instellingen te wijzigen. en dan computernaam als tab te slecteren. als je in dat scherm op wijzigen drukt kan je de workgroup en de naam van de pc wijzigen.

Voor XP: in systeem dan naar de tab computernaam dacht ik. ( momenteel werk ik op een vista dus ik ben niet zeker ). ( alsd het er niet staat ga dan alle tabs af en dan zal je het wel vinden. Deze kan jer ook wijzigen door op de knop wijzigen te klikken. en dan moet je op de 2 of meerdere pc's de workgroup het zelfde instellen.

Dan kan het zijn dat het probleem is opgelost. ( ik kan dit natuurlijk niet garanderen.)

Laatst bewerkt:
@boeykes na 2 jaar zal het wel opgelost zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan