thuisnetwerk in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Sinds ik mijn Desktop en laptop heb ge-upgrade naar Windows 10, kan ik geen thuisgroep meer instellen.
Hier en daar op internet lees ik dat Windows deze optie niet meer heeft, maar dat kan ik me niet voorstellen.
Ik merk wel, als ik op beide PC's alles op delen heb gezet en een thuisgroep wil maken, dat ik geen wachtwoord meer krijg.
Kan iemand me op weg helpen om mijn PC's weer zichtbaar te maken voor elkaar?

Hoi hoi Gompie

Ik heb ook hier in de buurt iemand dat problemen met thuisgroep in W10 instellingen heeft, en ik kan hem op geen enkel manier helpen omdat ik gewoon weinig nog W10 ken enz..

Rond op Internet als je onder de term Thuisgroep Windows 10 oplossingen zoekt kom je altijd tegen W7of W8 enz.. mooie oplossingen voor, maar nergens sprake is dat zoiets ook bij W10 toegepast kan worden enzo..:(
Kwam ik zelf ook een paar artikelen en discussies dat die kwestie i.v.m. Thuisgroep bij W10 bijna ONmogelijk of onoplosbaar is etc.. dus ...

Hier heb ik paar links ( misschien kwam je zelf ook tegen ? ) dat je evt. ietsjes kunnen helpen ? :( maar twijfel heb ik over echt ..

1)- Link1 <<-- mooie een advies maar verder kan je denk ik ... niets mee !
2)- Link2 <<-- Microsoft een mooie tip en Fix voor Thuisntwerk, maar wat kan je mee als bij W10 misschien niet werkt :(
3)- Link3 <<-- Herstel opties voor W10 nodig ??

Laatst bewerkt:
Hoi,

bedankt voor je reactie.
Het zijn inderdaad niet de antwoorden die naar een oplossing leiden, maar bedankt voor het meedenken.
Wel heel erg vreemd dat Windows zo'n makkelijke optie uit haar besturingssysteem haalt. Ben erg benieuwd hoe anderen dat oplossen, zodat ze toch nog een (thuis)netwerk hebben.
Ik heb nog Universal Media Server geprobeerd, maar daar kom ik ook niet verder mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan