Thuisnetwerk instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterbos

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Berichten
57
hallo,
ik wil een thuisnetwerk instellen in Windows XP.
Ik heb Telenet Internet maar ze zeggen dat je dat niet kan bij telenet en daarvoor
een router moet plaatsen wat ik zeer betwijfel.
Ik heb de Wizard Netwerk Instellen al uitgevoert op mijn Windows XP maar
ik weet niet wat ik moet pakken op de pagina: " Welke uitspraak is op deze computer van toepasing? "
Mijn opstelling gaat als volgt: Modem > Switch > appraat 1: powerline voor Telenet Digital TV Digicorder apperat 2: Wirelles G Acces Point (door telenet geplaatst) > 2 computers met WIFI.
 
Het klopt wat gemeld is: Je hebt computers in hetzelfde netwerk nodig om een thuisnetwerk te hebben. De 2 ip-adressen die je van Telenet krijgt zouden in principe in hetzelfde netwerk kunnen vallen, maar dat is niet gegarandeerd.
Bovendien wil je liefst niet hebben dat heel Internet toegang krijgt tot je gedeelde mappen/bestanden danwel gebruik zou kunnen maken van evt. zwakheden in het delen van mappen en printers.
Wat je dus nodig hebt is een privé netwerk. En de makkelijkste manier om dat te bereiken terwijl je ook Internet-toegang houdt is d.m.v. een breedband router.
Je hebt dan een privé netwerk (192.168.x.x netwerk of een 10.x.x.x netwerk), waar zowel de pc's/laptops toe behoren als breedband router. Naar de WAN-kant (=Internet-kant) van de breedband router wordt dan alle netwerkverkeer gerouteert dat niet op het lokale netwerk thuishoort (bijv. toegang tot je mail bij de provider etc.)

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Thuisnetwerk

Zoveel mezerie voor een paar bestanden en printers delen:(
dan kan ik net zogoed de bestanden in een .ZIP map steken en op
Windows Live SkyDrive zetten.

Toch bedankt voor jullie hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan