Thuisnetwerk met Linksys router

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikself

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
Hello :)

Heb sinds vandaag een Linksys router, type BEFSR41. 2 pc's, eentje met XP Home, en eentje met XP Prof.

Internet van Chello via een Eurodocsis-modem. Verbindingen tussen modem, router en pc's gaat via kabels, geen wireless modem dus. Internet op beide pc's geen enkel probleem, maar nu mijn vraag.....wat moet ik doen om met beide pc's een thuisnetwerkje te 'bakken', zodat we bestanden kunnen zien en delen tussen beide machientjes?
Ik heb de wizard netwerken op beide pc's al uitgevoerd, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. Wat is nu de volgende stap?:)

Bedankt voor je link, maar dan is er al sprake van een netwerk. Misschien zeg ik wel hele domme dingen hoor, maar in zekere zin is het netwerk er bij mij toch nog niet? Elke computer bij mij in huis krijgt van de router automatisch een ip-adres toegewezen. Ze zijn allebei met een ethernetkaart aangesloten op de router, maar dan heb ik toch nog niet een thuisnetwerk?

Mijn vraag is dus: wat moet ik doen om de beide computers met elkaar te laten 'praten' en delen?:)

Ik kan wel doen alsof ik er verstand van heb, maar in dit geval: ik heb van 'netwerken' totaal geen kaas gegeten. Ik wilde dus maar niet zelf gaan klooien en van alles en nog wat proberen...vandaar.:)

ook goed is

http://www.pcpret.nl/

Klik op thuisnetwerk.

In Xp zet ik eenvoudig delen altijd uit (zit in de opties van verkenner). Doe je dat nl. niet dan vertikt hij het gewoon.

Als je op de pc's verschillende accounts hebt, zal hij als het uitstaat je vragen onder welke naam je hem wilt benaderen. Staat het aan zegt hij mag niet.

Kun je wel computers vlakbij zien in netwerklocaties van verkenner ?

Eric.

P.S. Maar je netwerk is er wel hoor. Dat zijn privé ip adressen juist om verkeer mogelijk te maken. Hoe moet hij (je router) anders weten voor welke PC iets bestemd is.

Laatst bewerkt:
Het handigst is

Een netwerkmap te maken met de volgende string:

\\Mijn-PC\C$

Hierin is Mijn-PC de naam van je computer (vind je door op deze computer met rechts te klikken en naar eigeschappen te gaan)

C$ verwijst naar de standaard share naam voor schijf C:\

Eric.

In ieder geval bedankt voor de reakties, in de loop van de week ben ik pas weer in de gelegenheid om het te proberen.

k laat het wel ff weten.....:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan