thuisnetwerk met router us robotics 8000A

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans.Schollaert

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Ik heb heb router onlangs een broadbandrouter (us robotics 8000a met 4 lan-poorten) aangeschaft om mijn internetverbinding en bestanden te delen over 3 PC's (2X ME, 1XW95). Nadat ik de 3 pc's had aangesloten op de router hadden ze alledrie verbinding met het internet. Ik moest enkel de gegevens van mijn provider in de instellingen van explorer ingeven. Tot daar geen probleem.
Om ook bestanden te delen heb ik de wizzard thuisnetwerk van ME uitgevoerd. Als ik dan naar mijn netwerklocaties ga zie ik de naam van de andere pc. Als ik daarop klik krijg ik telkens dezelfde fout:"\\naamPC is niet toegankelijk. Kan de computernaam of sharenaam niet vinden. Controleer of deze geldig zijn en dat u verbonden bent met het netwer en probeer opnieuw."
Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan?

Hans

Heb je bestands en printerdelen wel aanstaan? En heb je dan ook wat gedeeld?

Er werd door de wizzard enkel gevraagd om "mijn documenten en onderliggende mappen" te delen. Dat heb ik aangevinkt.

Kun je de andere pc wel pingen?

start, uitvoeren en dan command en druk op OK

In het dosboxje typ je in ping xxx.xxx.xxx.xxx (de x-en staan voor het ipadres van de andere pc)

Alle schijven delen dan moet het werken,ik heb ook die 8000a-02 van robotics en geen problemen

Klik rechts op de c-schijf en kies voor delen

Enzo ook rechts op D klikken en delen en E en F enzovoorts.
En anders de Share naam ff opnieuw instellen.

Als je in uitvoeren \\pcnaam intypt en daarna op ok druk werkt het dan wel (pcnaam is dus de naam die de andere pc heeft)

Heb je misschien een firewall draaien?

met \\pcnaam lukt het ook niet. Ik heb Zone Alarm als firewall draaien op 1 pc, Norton Internet Security op de ander. Kan het daar aan liggen?

Denk het wel. Zet ze eens uit om het te testen.

Wat het nl kan zijn is dat je netwerk niet bij trusted zones staat

Nu lukt het wel. Die firewalls waren blijkbaar de oorzaak.
Hartelijk bedankt!

Groeten,

Hans

ps Toch raar dat noch Zonealarm, noch Norton een waarschuwing geven wanneer ik naar het netwerk wou. Enkel wanneer ik ping uitvoerde vroeg zonealarm toegang tot het internet, Norton zelfs dan niet.

Ik heb 2 firewals draaien een hardware matig in de router en zonealarm,maar je moet in zonealarm de andere pc toegang geven door het ip adres toe te voegen.
Je gaat in zonealarm naar security en dan advanced en dan doe je add een ip adres toevoegen en de naam van de pc,dan moet het lukken ,maar in norton weet ik het niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan