Thuisnetwerk opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik verwacht dat de linksys meer doet, namelijk ook IP adressen uitdelen (DHCP).
En bovendien al werkt hij alleen als switch dan kunnen er alsnog instellingen niet goed staan. Om dit uit te sluiten kan je voor de zekerheid even testen wat er gebeurd als je poorten omruilt.

rec poorten wisselen

Hallo Niels.

mijn HPC zit aangesloten op de orange box uitgang groen, mijn linksys zit in uitgang rood,
ik heb op de linksys een vaste computer zitten en draadloos twee laptops, dit heeft altijd gewerkt hier in heb ik niets verandert voor dat het probleem zich voor ging doen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de hoofd computer voor dit probleem noodgedwongen heb geformateerd, en alles er weer op heb gezet met mijn eigengemaakte backup cd.

ik zal nog een keer proberen om van poorten te wisselen.
Je hoord nog van me.
met vriendelijke groet Albert

Laatst bewerkt:
poorten wisselen

Dit gedaan, het probleem blijft zich voor doen.:rolleyes:
In mijn netwerklocaties zie alleen maar de residential Gateway, als ik hier op klik kom ik met het invoeren van een wachtwoord in mijn http;// xxx.xxx.x.13 deze is van de linksys waarbij ik dan de instellingen kan zien.....
Als ik zoeken naar computers in werkgroepen doe, lijkt het net of hij op een of andere manier niet zoeken wil of kan?
hoe nu verder:confused:

Laatst bewerkt:
bijna opgelost

Hallo mijn probleem is bijna op gelost.;)
ik heb de HPC geformateerd.
Daarna alles weer geinstalleerd
Tijdens de install heb ik alle computer's en printer aanlaten staan.
nu zie ik twee van de drie op mijn huis netwerk staan en kan ze weer gewoon benaderen en mijn printer weer vanaf drie plaatsen laten printen
Ik weet niet of deze manier mijn probleem heeft opgelost het kan ook zijn dat de instellingen xp ook weer goed zijn gaan staan,maar het werkt weer voor deze twee.
Alleen de laptop waarop vista staat zie ik nog niet in mijn netwerk via de HPC.
Vraag hoe los ik dit probleem nu op.
Alvast bedankt:thumb:

rec

Ze ze allemaal eens op Workgroup.

Hallo Pasja gedaan wat je zei en yes ik kan nu ook die laptop zien in mijn HPC :thumb:
deze laptop heeft vista maar snap niets van de instellingen???/
ik kan dan ook de gene met vista niet delen in met netwerk.
hij laat zich wel zien maar kan geen printer vinden of een map vinden die gedeeld is in het netwerk groep.:(:(

als ik bij mijn HPC in de netwerkgroup op de icone van de laptop met vista klik geeft hij aan dat ik contact op moet nemen met de netwerk beheerder?????

misschien heb jij nog een idee, ik weet het niet meer, al zijn we wel op de goede weg volgens mij.

Ik zou erachter moeten zitten en links en rechts klikken / kijken zoeken, aan -en uitvinken om het mogelijk te kunnen regelen. Bestandsdeling etc. staat wel aangevinkt?

pingen

als ik met de HPC ping naar xxx.xxx.x.11 de laptop met vista ziet hij hem niet vreemd.
doe ik dit met .xxx.xxx.x.10 naar de andere laptop ziet hij hem wel.
ping ik naar xxx.xxx.x.15 wordt de pc van de kids ook gezien.
dus mijn ip zit tussen de 10 en de 15 maar slaat de 11 over:rolleyes:

10 min later

:thumb::thumb::thumb::thumb:
Op gelost ik heb in beide computers de Norton Personal Firewall tijdelijk uitgeschakeld.
ik had het kunnen weten deze norton zit op drie van de vier computers waaronder de HPC en de laptop met vista het is raar eigelijk dat de andere pc die ook de zelfde norton heeft dit niet had maar deze zit niet draadloos.
Oke de mensen van dit forum en de lezers wil ik natuurlijk heel hartelijk bedanken voor de tips die uiteindelijk mijn probleem hebben opgelost :thumb: nogmaals bedankt.

groeten van wegwijzer27 uit stone city:):):):):)

PS hier mag een slotje op

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan