Thuisnetwerk probleem. Geen internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Falor

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2011
Hallo!

Ik zit al een tijdje met het volgende probleem. Ik kan thuis op mijn PC geen goede verbinding krijgen tussen mijn PC en de router. Hij geeft een onbekend netwerk aan, en ik heb geen internet. Ik dacht zelf dat het dus een probleem was met het IP adres, en heb een statisch IP geprobeert wat ook niet werkte.

Ik gebruik de onboard netwerk kaart van mijn MSI P35 neo, en windows 7 64-bits. Mijn router is een Linksys Cisco E1000.

Ik hoop zo eerst genoeg informatie te hebben gegeven, en anders hoor ik het graag.

Mvg
Roy

misschien hele vraag ,maar probeer in je dhcp in je router te veranderen naar een bekende setting de 192.168.1.0 range.

Let wel je geeft aan dat je laptop mag zoeken tot 255.255.0.* terwijl je dhcp. 255.255.255.* aangeeft.

* = een willekeurig getal tussen 1 en 255.

Reset je router eens, en verbindt hem met een utp kabel aan je pc.
IP adres van je router achterhalen middels ipconfig (In een dos venster).
Adres (van de standardgateway) boven in je adresbalk van je router typen (iets van http://192.168.1.1) inloggen en kijk eens hoe de instellingen er daar uitzien.

routerconfig.jpg

Laatst bewerkt:
Werk je alleen aan de draad of ook draadloos ?
Indien draadloos, moet je die instellingen zowel in je router als je pc/laptop ook aanpassen.
Beveiliging ook niet te vergeten.
Je kunt daar ook de netwerknaam aanpassen.
Niet vergeten elke verandering op te slaan.

Wat je afbeelding laat zien, ziet er normaal uit, maar zoals geschreven, post een een sceenshot van je draadloos menu.

Als je pc een ip toegewezen krijgt in de 169 range is het niet goed, dit ip adres wordt toegewezen door windows als er geen ip wordt gegeven door de DHCP., heb je de ipconfig gedaan met een andere pc of met dezelfde?

Ik werk op het moment alleen draadloos, omdat het anders niet werkt, met de kabel dan.

Draadloos werkt perfect, het gaat er alleen puur om dat op mijn desktop de kabel niet werkt, en dan alleen op mijn desktop, gooi er een andere laptop/desktop achter en hij werkt wel!

Als je pc een ip toegewezen krijgt in de 169 range is het niet goed, dit ip adres wordt toegewezen door windows als er geen ip wordt gegeven door de DHCP., heb je de ipconfig gedaan met een andere pc of met dezelfde?

ipconfig is gedaan op de pc met het probleem.

Naar mijn idee heb je je pc niet goed geconfigureerd.
Heb je bij de netwerkinstellingen aangegeven "automatisch een ip adres verkrijgen" ? Om de een of andere reden veranderd dit wel eens, en moet je het aanpassen bij je netwerkadapter. (netwerkcentrum linkerzijde).

robeer de ipinstellingen eens op statisch en dan de default gateway op 192.168.1.1 en het ip bijv op 192.168.1.130 en krijg dan eens of of je wel op het internet kunt

Naar mijn idee heb je je pc niet goed geconfigureerd.
Heb je bij de netwerkinstellingen aangegeven "automatisch een ip adres verkrijgen" ? Om de een of andere reden veranderd dit wel eens, en moet je het aanpassen bij je netwerkadapter. (netwerkcentrum linkerzijde).

Ja hij stond zeker op automatisch.

robeer de ipinstellingen eens op statisch en dan de default gateway op 192.168.1.1 en het ip bijv op 192.168.1.130 en krijg dan eens of of je wel op het internet kunt

Gedaan. Hij geeft nu de juiste netwerk naam aan, ipv onbekend, maar geeft nog steeds aan dat die geen internet verbinding heeft.

Oke, misschien kun je de DHCP inschakelen op je router, en dan de laninstellingen op dynamisch zetten?

Netwerkinstellingen.JPG

Vergelijk het eens met mijn instellingen.
DHCP ingeschakeld.

je hebt je subnetmask niet goed staan, die van je pc is ingesteld op 255.255.0.0, die gaat dus zoeken in de 172 range, stel de subnetmask is in op 255.255.255.0 en kijk dan nog eens, want je dhcp staat op 255.255.255.0.

?? Dat moet je me eens even uitleggen:rolleyes:

Als je pc een 169 adres krijgt wordt dit dus toegwezen door windows, dit doet de pc als er geen dhcp kan worden gevonden, maar windows geeft toch een ip, waarom windows dit doet? i.v.m het communiceren met andere pc's in een werkgroep zonder router/DHCP.

Bedoelde je deze reactie trouwens sirieus of was het negatief?, niet negatief bedoeld, haha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan