Thuisnetwerk tussen XP en Vista?

• Onderwerp starter Onderwerp starter 3svb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

3svb

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
Beste,

Thuis zitten we moet 4 computers in een netwerk, waarvan 3 draadloos.
Op 1 draadloze computer staat windows Vista.
Tussen de computers met XP is ook een thuisnetwerk om bestanden te delen.
Hoe krijg ik nu die draadloze computer met windows Vista erbij tussen?

Op internet heb ik geen oplossing gevonden :o

Alvast bedankt!

Dries

Ja maar ik kan niets vinden in Vista om me erbij te voegen.
Het netwerk bestaat. "workgroup"
Kmoet me er enkel kunnen bijvoegen met Vista. En dit lukt niet omdat ik niet weet hoe ...

hallo !

Heeft de Vista-PC dezelfde netwerknaam als de andere XP-PC's ?

Zo ja, in de Vista-PC naar start -configuratiescherm - Netwerkcentrum.

Zet rechtsonder de juiste vinkjes bij delen van bestanden, netwerkdetectie et.

Klik bovenaan op netwerk en kijk welke PC's er worden weergegeven.

Dat is alles, tenzij een firewall roet in het eten gooit.

Ten overvloede: http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Introducing-Vistas-Network-Center.html

Greetz,

Harry.

Greetz

Op 1 of andere manier heb ik het gefixt...
Na een aantal keren het kader te vernieuwen stond de laptop met XP er tussen.
Rare boel maar het werkt nu.
Bedankt voor de snelle reacties!!

Probleem

Hallo Harry Snor,

Ik heb een vraag:confused:
Ik heb een Vista home basic notebook (Acer) Draadloos
En een XP Home Edition Desktop (HP) Bedraad
Nu ben ik aan het proberen een netwerk aan te leggen met een externe harde schijf aan de router (KPN Experia box)
Voor printen enz.
Maar het lukt me niet...:(
Op de XP zie ik de Externe HDD en de Laptop en de XP computer dan... (maar ik kan de laptop niet openen want dan krijg ik een foutmelding)
Op de Vista Zie ik alleen de Laptop
Maar de naam van de werkgroep is op bijde computers het zelfde
Ik heb bij de laptop bij Netwerkcentrum alles op groen op die wachtwoorden na...
Kun jij mij verder helpen ik heb alle sites die jij hebt gegeven geprobeerd maar ik kom er maar niet uit...

MZZL
Marbie94

Werkt bij mij ook niet

Voor mijn vader wil ik een Vista-laptop in een draadloos netwerk (draadloze router) bestanden kunnen laten lezen op een XP (Home, SP3) PC - en vice versa natuurlijk. We hebben al het e.e.a. geprobeerd, maar komen er niet uit. Enkele gegevens:

- Het LLTD-bestand installeren lukte niet, omdat de computer aangeeft dat het niet nodig is: de meest recente downloads heeft-ie al, en daar valt het waarschijnlijk onder (?). Overigens geeft hij dit níet aan bij Eigenschappen voor Draadloos Internet in het venster "Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig:", terwijl-ie daar wel staat op de Vista laptop. Ook staat-ie niet in de lijst van installeerbare protocollen.

- De computers zitten - bij mijn weten - in de zelfde werkgroep, genaamd Netjeswerken. Netjeswerken wordt herkend door de XP PC, dat wil zeggen, onder Mijn netwerklocaties -> Microsoft Windows-netwerk staat een netwerkje "Netjeswerken" en dat geeft twee computertjes aan: de XP PC zelf én de Vista laptop. De XP PC kunnen we gewoon openen.

- Als we de Vista laptop echter proberen te openen, krijgen we een foutmelding:
(...) is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Kan het netwerkpad niet vinden.
(OK)

- Dit geeft hij ongeacht de status (aan/uit, toestaan van uitzonderingen of niet, bestands- en printerdeling of niet) van de firewalls van beide computers.

- Ik heb op de Vista laptop al de "Waarom ontbreken sommige computers en apparaten" optie nagelopen, omdat inderdaad de XP PC niet terug te vinden is op het plaatje

- Op de Vista laptop kan ik kiezen tussen óf een verbinding met het internet, óf een verbinding met het Netjeswerken netwerk, in "Configuratiescherm > Netwerkverbindingen" via het apparaat "Draadloze netwerkverbiding". Verbinden met (draadloos) internet gaat prima, maar met Netjeswerken geeft hij:
Niet verbonden; Wachten totdat gebruikers verbinding met het ad-hoc netwerk maken

Ik ben redelijk ervaren met XP, maar niet zo ervaren met Vista, dus misschien zie ik iets ontzettend voordehandliggends over het hoofd?

Alvast dank voor de reactie!

Joost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan