Thuisnetwerk W10 werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesley5479

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Berichten
107
Goedemiddag beste lezers en helpers,

Ik maak bij ons thuis gebruik van twee computers, op beide computers wil ik graag de bestanden kunnen openen en nog belangrijker wil ik dat mijn printer werkt via beide computers. In het verleden heeft dit altijd gewerkt, echter nu neit meer.

De volgende stappen heb ik zelf al ondernomen:
1.) Op de computer waar de printer op aan in gesloten ben ik naar eigenschappen gegaan en heb de printer op delen gezet.

2.) Via 'netwerkcentrum' ben ik naar 'geavanceerde instellingen voor delen' gegaan. Hier heb ik bij netwerkdetectie alles op inschakelen gezet / bij bestand en printerdeling heb ik ook alles op inschakelen gezet / bij 'gast of openbaar' heb ik alles op inschakelen gezet en als laatste bij alle netwerken heb ik ook alles op inschakelen gezet, hier heb ik hem op 128 bits versleuteling gezet en heb met wachtwoord beveiliging uitgezet.

3.) Via 'geavanceerde systeeminstellingen' ( rechtermuisknop op start en dan naar 'systeem') ben ik naar de computernaam gegaan en heb elke computer en duidelijke naam gegeven en heb daar een bij werkgroep een naam gegeven, de werkgroep naam heb ik bij beide computers dezelfde naam gegeven, daar kreeg ik ook de melding: welkom in de groep. vervolgens ook beide computers opnieuw gestart.

4.) Als ik nu bij 'verkenner' in de linker kolom naar netwerken ga, dan zie ik echter maar één computer staan, te weten de hoofdcomputer. Als ik daar op klik kan ik via users wel in al mijn bestanden, de printer geeft hij ook wel weer, echter als ik iets wil printen ( via Word bijvoorbeeld) kent hij de printer niet. Ook als ik dan bij 'printers' een printer wil toevoegen kent hij de printer niet?

5.) bij printer toevoegen heb ik ook geprobeerd om de printer zelf te zoeken via het netwerk. daar heb ik getypt: \\Computernaam\Printer share naam , maar hij kan hem dan nog niet vinden!?

Besturingssysteem: Windows 10
Printer: Brother MFC-J57300W

Weet iemand wat ik fout doe? en hoe los ik dit op?

Ik hoor graag een oplossing, zodat ik weer met beide computers kan gaan printen. Alvast bedankt voor uw hulp

Met vriendelijke groet,
Wesley
 
Dag lange pier,

Ik had daar al gekeken, en het is helaas niet de oplossing. Iemand nog meer ideeën en/of oplossingen?
 
Heb hem via utp kabel vebonden in mijn netwerk en nu werkt hij wel. dus opgelost! Thanks allemaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan