Thuisnetwerk werkt ineens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rijnton

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Berichten
52
Sinds gisteren heb ik een raar probleem met mijn thuisnetwerk onder Windows XP.. Ik heb mijn pc en die van mijn vrouw met elkaar verbonden via een Speedtouch router. Gisterenmiddag heb ik nog een bestandje van de ene naar de andere pc overgehaald, maar een paar uur later kon ik geen verbinding meer maken tussen de pc's. Wanneer ik naar "Mijn Netwerklocaties" ga, staat er niets, bij geen van beide pc's. Wanneer ik een ping uitvoer krijg ik een Timeout. Ik heb ook al een paar keer via de Wizard geprobeerd om opnieuw een thuisnetwerk in te stellen, op beide pc's, maar zonder resultaat. Het gekke is dat ik tussentijds helemaal niets heb veranderd. Internetverbinding vanaf beide pc's is zonder problemen.
Waar moet ik nu verder zoeken ?
 
Ik zou even de Speedtouch weghalen, alle kabeltjes ervanaf, even wachten, en alles weer aansluiten en stroom erop zetten.
 
Bedankt voor je reactie. Helaas helpt dat niet. Blijft hetzelfde.
 
Ook geen firewall of meer dan één, die het zaakje tegenhoud?
 
Ook geen firewall of meer dan één, die het zaakje tegenhoud?

Neen, ik heb alleen Sygate. Gaf nooit problemen. Heb het trouwens ook geprobeerd met Sygate uitgeschakeld.
Windows Firewall staat uit.
 
Hoi !

Wizzard Thuisnetwerk nog es draaien op beide PC's ?

Het proberen waard, lijkt me.

Is het probleem soms ontstaan na de laatste update's van woensdag j.l.?

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Wizzard Thuisnetwerk nog es draaien op beide PC's ?

Het proberen waard, lijkt me.

Is het probleem soms ontstaan na de laatste update's van woensdag j.l.?

Greetz,

Harry.


Wizard heb ik al verschillende malen op beide pc's gedraaid. Helaas zonder resultaat.
Bij mij was het al voor de update zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan