Thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

sirisori

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Berichten
4
Ze zitten allemaal in dezelfde workgroup.
Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken staan aan. Echter op een pc zie ik de overige pc's nog niet, en op een ander zie ik ze wel in het netwerkhangen, maa gedeelde omgevingen zijn onderling niet te benaderen.
 
Heb je wel een aantal shares opgezet?
Heb je op een aantal PC's geen firewall draaien, zoja zet die tijdelijk uit, en probeer opnieuw.
Zijn alle PC's te pingen. BV ping 192.168.1.3
 
Hallo vannacht tot zeker 02:00 uur bezig geweest en de volgende handelingen verricht.
- shares zijn opengezet;
- ipx/spx protocollen op twee xp-computers geinstalleerd
nadien zagen beide pc's elkaar.
van mijn eigen pc kon ik de bestanden echter niet vanaf de pc van mijn zoon benaderen. Pas nadat ik de firewall van microsoft uitgeschakeld heb (op mijn pc) kon ik de directories die op share stonden, benaderen.
de microsoft firewall op de pc van mijn zoon staat nog steeds ingeschakeld, desondanks zijn zijn bestanden benaderbaar.
dat de firewall hier ook een rol speelt is duidelijk. vreemd is wel dat het op de ene pc uitgeschakeld moet zijn om daardoor vanaf een ander pc benaderd te kunnen worden. mogelijk weer een van die grillen van microsoft ?
op mijn pc draait norton firewall 2002. een probleem is het derhalve niet om daarop de ms firewall uit te schakelen.
probleem is nu wat mij betreft getackled.
dank aan ieder die heeft meegedacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan