Thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linkie

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2002
Berichten
71
Hoi,

Ik heb de volgende vraag:

Mijn laptop Asus N56VB met Windows 10 pro, is verbonden met mijn thuisnetwerk. Maar redelijk vaak wordt door onbekende oorzaken de verbinding veranderd in "beperkt" . Soms als ik dan de verbinding handmatig verbreek en daarna weer verbinding maak werkt alles weer normaal voor een tijdje, maar meestal moet ik hem dan weer online krijgen via de probleemoplossing. Dit komt alleen voor met mijn laptop. De andere apparaten zijn gewoon verbonden met internet.

Tijdens het schrijven van dit stukje moest ik dat ook 2 keer doen

Wat kan ik doen om dit te herstellen.

Alvast dank

Linkie
 
Router is prima, de rest werkt wel. Weer zo'n onzin opmerking van je....al eerder gezegd, zeg dan niks.

We gaan bij het begin beginnen en eerst zorgen dat je de laatste drivers van je netwerkkaart hebt geïnstalleerd.

Makkelijkst is even een scan te doen met Driverbooster en de laatste drivers van je netwerkkaart te selecteren en updaten. Kijk dan eens hoe het je vergaat, werkt het niet dan horen we je wel weer.
 
dank

Ga ik ff proberen of dat werkt. Het resultaat hoor je later.


Dank alvast

Groet,

Linkie
 
Anders gaan we verder kijken maar dat heeft geen zin als dit niet eerst zeker is.

Oh ja, Driverbooster van de officiële site downloaden dan is hij 100% schoon van malware. Let op dat je niet van Softonic download !!!
 
Ik heb Driverbooster schoon geïnstalleerd en er zijn diverse drivers vernieuwd. Maar dat heeft het probleem nog niet opgelost. In zoverre dan dat gisterenavond de hele avond het internet heeft gewerkt zonder problemen. Maar helaas heb ik vanmorgen de netwerk kaart uit moeten schakelen en weer in om te kunnen internetten. Tot nu toe werkt het probleemloos ( klein half uurtje)

met dank en groet,

Linkie
 
internet viel weer uit. En dit keer was het niet zo maar op te lossen door de verbinding uit en dan weer in te schakelen. Heb zelfs de drivers van de netwerkkaart verwijderd en weer op laten starten......helaassss.

Toen maar de computer hersteld naar een 8 oktober......daarna was het weer het oude liedje.....verbinding valt uit. Dus geen internet maar dit is wel opgelost door de probleemoplosser.

Pfffffff.....

Linkie
 
Excuses voor mijn late reactie

Hoi,


Tot nu toe heb ik geen internet via mijn laptop kunnen gebruiken. Ik dacht de oorzaak gevonden te hebben in een ANT stick van Garmin. Maar na een komplete herinstallatie is dat niet het geval gelukkig. Ik denk dat ik er achter ben ( hoop ik) ik vermoed dat het IP conflict is. Tenminste als ik de andere apparaten heb uit uitgeschakeld dan werk de draadloze verbinding wel zoals op dit moment.

Dus al iemand een handleidinkje heeft hoe ik dat moet oplossen en voor welke apparaten dan graag....ik ben een komplete leek op dat gebied.
Op het Wifi modem/router Thomson 870 oorspronkelijk van UPC en nu van Ziggo zitten 2 Samsung telefoons 1 Samsung tablet en een iPad.

alvast dank en groet
 
Probeer onderstaand eens.

in apparaatbeheer de wifi netwerk adapter verwijderen , opnieuw opstarten (adapter wordt opnieuw aangemaakt)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan