thuisnetwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter muman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Ik wil een thuisnetwerk instellen om mappen te kunnen delen en automatische back ups te kunnen maken. Maar ik ben helemaal gefrusteerd geraakt. Elke how to die ik vind en raadpleeg lijkt me eerder verder dan dichterbij een oplossing te brengen. Zo'n stap voor stap handleiding waar staat: zet een vinkje bij X en ik maar zoeken naar waar die X dan is; de teksten komen niet overeen met wat ik op mijn scherm zie. terwijl het toch over windows 10 gaat. alsof er meerdere windows 10-nen zijn.
Situatie:

ik heb een windows 7 mini laptopje die continue aanstaat omdat het ook een media server is. Daar ligt een grote externe HD aan die ik wil delen. De andere laptops in huis zijn windows 10.

Ik kan de andere laptops zien over en weer in verkenner. Maar dan: het begon dat er steeds een window verscheen waarin ik naam en wachtwoord moest invullen. Maar wat ik ook invul het werkt niet. En het minilaptopje heeft geen wachtwoord. Ik heb ergens in de instellingen iets gewijzigd waardoor dat niet meer nodig is maar dat is mogelijk minder veilig.
Maar nu zie ik wel de gedeelde map maar heb ik blijkbaar geen rechten om er iets mee te doen.

Wie weet een heldere fool-proof handleiding voor mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan