Thuisnetwerkping probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hannie2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Berichten
47
Situatie: 2 PC's (een met Windows 2000 en een met Windows XP), elk aangesloten via een switch op modem/router van provider.
Beide PC's kunnen internetten, dus bekabeling lijkt mij in orde. De IP-adressen zijn dynamisch toegekend via DHCP, Submask 255.255.0.0
Probleem: de PC's zien ELKAAR niet. Pingen van B naar A gaat goed, maar van A naar B krijg ik de melding Time-out bij opdracht. Geen van beide PC's kan de gedeelde mapen bereiken.
Configuratie: de PC's zijn geconfigureerd als onderdeel van een Microsoft Netwerk en behoren beide tot de werkgroep Thuis.
Op de PC met printer (W2K) is de printer gedeeld. Het is wel vreemd dat bij het onderdeel Bestands- en printerdeling vor Microsoft-netwerken de knop Eigenschappen "grijs" is.
Heeft iemand een idee wat ik moet doen om de PC's ook met elkaar te kunnen laten communiceren? Bij voorbaat dank voor het meedenken. :thumb:
Hannie2
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ervan uit dat PC B Windows XP heeft? Dan staat hier de firewall aan, daarom kun je niet pingen. Bestandsdeling zal ook wel uitstaan. Rechtklikken op netwerkomgeving en dan eigenschappen, vervolgens firewall even aanpassen of uitzetten - je kunt hier genoeg info over vinden, ga ik je niet stap voor stap uitleggen.
 
Beste René,
Je antwoord was meteen een schot in de roos. Het was inderdaad een probleem met de Firewall. Op de PC met Windows XP heb ik het IP-adres van PC A (W2K) toegevoegd aan de trusted zone en klaar was Kees.
Zo simpel kan het dus zijn. Bedankt. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan