thumbnail.dll???

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bazzz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazzz

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2004
Ik heb al een tijdje problemen met de map waarin gedownloade programma's, films en muziek in komen. De map blijft hangen, doet echt niets meer en uiteindelijk moet ik het programma hardhandig stoppen. Ik kan de gewenste film dan ook niet openen als de map ingesteld staat op 'tegels' of 'miniaturen' tonen. Meestal lukt het pas als ik de film via de divxplayer open. Ik kan de film dus niet openen door er rechtstreeks op te klikken.
Nu hoorde ik viavia, dat de oorzaak een probleem het de thumbnail.dll kon zijn. Deze kan ik echter niet vinden op mijn systeem. Weet iemand hier iets meer over en wat een oplossing voor het probleem kan zijn?

thumb.db is een 'heel erg' verborgen bestand wat in elke map voorkomt. Het heeft te maken met de kleine voorbeeldjes (=thumbnails) van je map.(Ik neem aan dat je deze bedoelt. Wie heeft jou verteld van thumbnail.dll?).

We gaan hem eerst proberen aan te passen.

Download TweakUI For Windows XP vanaf: http://download.microsoft.com/downl...a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe
Het programma is van Microsoft en is na installatie te vinden in onder "Powertoys XP" in je startmenu.

Start het programma op en ga naar EXPLORER.
Ga naar THUMBNAILS.
Zet het schuifje meer naar LINKS. Dus richting het midden of iets links daarvan.
Zet de SIZE op bijvoorbeeld 50 of 75 PX.
Bevestig met OK.
attachment.php

Klik op START
Klik op CONFIGURATIESCHERM
Klik op (klassieke weergave) => MAPTOPIES
Klik op het 2e tabblad (WEERGAVE)
Zet een vinkje bij "MINIATUURWEERGAVEN NIET IN CACHE PLAATSEN".
Bevestig met OK.
attachment.php

Start je PC opnieuw op.

Open de map en probeer het opnieuw. Haal daarna het vinkje weer weg. Het plaatsen van het vinkje zorgt voor een vertraging in het openen van de mappen, maar het eenmalig plaatsen hiervan kan er juist voor zorgen dat Windows de cache opnieuw op bouwt.

=======
Echter: ik betwijfel of hier de oorzaak ligt. Omdat je het ook hebt over gedownloaden programma's. Ben je 100% spyware- en virusvrij?

Bijlagen

• 1.png
    1.png
    34,2 KB · Weergaven: 67
  • 2.png
    2.png
    35,2 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze uitvoerige reactie.
Ik heb nogmaals mijn systeem op spyware en virussen gecontroleerd om er zeker van te zijn, maar nee deze zitten schijnbaar niet op mijn pc. En ja, mijn virusscanner en spywarescanner zijn up to date.
Ik ga de gegeven tip zsm proberen.

Helaas heeft de tip niet gewerkt.
Ik krijg de desbetreffende map gewoon weer open, maar vervolgens loopt alles weer vast. De arcering van de mapnaam 'downloads' blijft ook grijs. Dat is voor mij een teken dat ie het niet meer doet. Als ik zelfs niets doe (zoals even cntrl+alt+delete) dan krijg ik een dr.watson en soms (niet altijd) een melding dat explorer.exe een probleem heeft ondergaan.
Ik nu al begonnen om de map niet meer te gebruiken. Mijn recentere gedownloade 'dingen' laat ik in een andere map binnenkomen. Dit werkt wel. Wellicht dat de map 'downloads' zelf een fout heeft?

Effe opzij:

Heb je je HD al op fouten gecontroleert,zou wel is een verkeerd Bitje kunnen zijn.

"Shmedia.dll" deze regelt dat je de thumbnails kan zien, misschien is zij een beetje door de war.. En vooral bij avi files is dat wel eens het geval...

ga eens start uitvoeren en type

regsvr32 /u shmedia.dll ok

en daarna

regsvr32 shmedia.dll ok

in beide gevallen hoor je melding te krijgen dat het gelukt is..
Hopelijk is dat gedoe dan over.... :)

ps.
Anders kan je deze avi fix proberen
http://www.free-codecs.com/download/Windows_XP_AVI_Fix.htm

Laatst bewerkt:
Bedankt tot zo ver voor alle suggesties.
Bandit123 ik heb mijn hd nogmaals gecheckt en deze heeft geen fouten.
Ik ga vanavond de tip van ZipPe uitproberen, dus wordt nog steeds vervolgd.

Ik heb beide tips van ZipPe geprobeerd.
De pc gaf inderdaad bij regsvr32 /u shmedia.dll en regsvr32 shmedia.dll ok aan, dus dat was het niet.
Ook het desbetreffende programma had geen effect.
De map liep nog steeds vast, heb weer moeten cntrl+alt+delete-en krijg een melding van dr.watson en steevast daarna een melding dat explorer.exe een fout heeft.
Misschien dat dat er iets mee te maken heeft...die explorer.exe
De map bevat niet alleen filmbestanden maar ook muziek en programma's. Ook deze krijg ik niet geopend.

Kopieer onderstaande code eens op naar kladblok en dan "bestand - opslaan als - avifix.bat op je bureaublad.. Dan bubbelklikken en er wordt iets in je register weg gehaald, je krijgt op het bureaublad ook een backup van het register..
Indien het niet werkt dubbelklik je avifixundo.reg om het weer te herstellen..

Code:
reg export hkcr\systemfileassociations\.avi\shellex\propertyhandler avifixundo.reg
reg delete hkcr\systemfileassociations\.avi\shellex\propertyhandler /f /va

wel effe rebooten :)

Laatst bewerkt:
Beide regels moeten in het kladblok worden gekopieerd? Ik heb dat gedaan, maar kreeg na de dubbelklik geen backup van het register op mijn bureaublad.
Ik heb dus ook het idee dat er niets gebeurd is. Het ging zo snel.

Huh Bazzz, dat was mijn foutje, kan ook niet wat ik opgeschreven heb is dezelfde als de avifix die je hebt gedownload van me vorige link.. Die sleutel is al kompleet verwijderd hierdoor en daarom reageerd die bat nergens op..

Pardon..
:eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan