Thunderbird 3.0.3 ontvangt wel maar verzend niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodakear

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Berichten
184
Hallo,

Ik heb recentelijk een nieuwe PC gekocht met WIN 7 en daar thunderbird opgezet omdat mijn ervaring daarmee best wel goed was. Nu staat op mijn oude PC nog een oude versie van thunderbird erop maar op mijn nieuwe heb ik 3.0.3 erop gezet.

Alle instellingen voor mijn email provider staan goed, mijn wachtwoord is goed (dat heb ik gecheckt door op de webmail in te loggen) en ik heb beveiligde authenticatie niet aanstaan want dat moet niet bij mijn provider. Maar nu wil thunderbird wel ontvangen maar niet verzenden.

later installeerde ik bij mijn zus ook thunderbird en die zit bij een andere provider, ook daar wou thunderbird wel ontvangen maar niet verzenden. Is dit nu een bekend probleem van thunderbird want ik heb er nog niks over kunnen vinden via google, meestal berichten als "kan niet verzenden en ontvangen" en dan ook nog met een oude versie van Thunderbird dus daar heb ik niet veel aan. Want ik kan wel ontvangen alleen niet verzenden.

Weet iemand of dit een bekend probleem is van thunderbird? Of er ook een oplossing is? Waar ik eventueel moet kijken voor oplossingen of mensen met dezelfde poblemen?

Bij voorbaat bedankt.

P.S. Ik heb ook al met mijn provider gebeld en de poorten van de POP en SMTP server stonden ook wel goed, dus dat was het ook niet.
 
Draai hier ook Thunderbird 3.0.3 onder Windows 7 en geen problemen
 
Ik heb het plotseling gevonden. Ik ben lid van ziggo en ze willen dat ik via pop.ziggo.nl ga, maar ik moest via mail.home.nl nog steeds. Zo staat het ingesteld op me andere PC, plus ik moest niet verzenden met behulp van me naam en wachtwoord. Voor het ophalen moet dat wel maar verzenden blijkbaar niet..... vaag. maar goed, het is al opgelost, ik hoop dat ik anderen hiermee kan helpen zo. Zal ff proberen zo duidelijk mogelijk te maken voor mensen met thunderbird.

Als je naar accountinstellingen gaat en dan uitgaande server (SMTP) en dan de SMTP server die daar als standaard ingesteld staat, bewerken voor kiest, dan staat daar een optie, Gebruikersnaam en wachtwoord. Die optie moest gewoon uitgevinkt worden.

Ik hoop dat dit helpt voor anderen. voor mij is het nu opgelost ^^
 
dus
capture04032010161421.jpg


en

capture04032010162029.jpg


Dus inloggen met je gehele E-mailadres. In het verleden hebben abonnees van Ziggo hier wel een E-mail over ontvangen !
Om de 10 minuten controleren op nieuwe berichten doe ik met Mailwasher.
 
Laatst bewerkt:
Inloggen met me hele email adres was mij al bekend. En zoals ik al schreef, ik heb de oplossing al gevonden ^^ Maar bedankt voor de foto's, die kunnen anderen nog mooi gebruiken voor het gedeelte met Gebruikersnaam en wachtwoord bij SMTP instellingen, die moet je dus uitvinken.
 
thunderbird

had het ook wel berichten ontvangen en niet kunnen verzenden heb die tip van jou opgevolgd
toen ging het nog niet wat bleek nu bij mij stond in dat zelfde menu de poort op 587 moet 25 zijn de standaard heb werkelijk geen idee hoe dat kan.Maar nu werkt gelukkig alles prima

groet Ton
 
By ziggo moet ie toch echt op 587 staan. Ik had laatst trouwens weer dat ie niet wou verzenden. Blijkt nu ineens dat Ziggo wil dat je wel een inlognaam gebruikt bij het verzenden... Dus nu moet het ineens wel aanstaan. Echt vaag ziggo...
 
By ziggo moet ie toch echt op 587 staan. Ik had laatst trouwens weer dat ie niet wou verzenden. Blijkt nu ineens dat Ziggo wil dat je wel een inlognaam gebruikt bij het verzenden... Dus nu moet het ineens wel aanstaan. Echt vaag ziggo...

Dat komt me heel vreemd voor, want ik heb het zojuist nog uitgeprobeerd. Gebruik je soms een smpt-server van live.com ? want daar gaat dat verhaal wel op !
Deze instelling voor uitgaand verkeer werkt perfect bij mij:

capture04032010161421.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik geen live server, ik zit bij ziggo dus ik gebruik de ziggo server. En bij mij staat ie op 587, als ik em op 25 zet dan zegt ie nog steeds dat, als ik wil verzenden, dat hij via poort 587 wil verzenden en dat ik daar een inlognaam voor nodig ben... En ja, ik zet hem zeker weten op 25 en daar staat ie dan ook op. Terwijl als ik geen inlognaam gebruik hij dan zegt dat ik een inlognaam moet hebben voor poort 587..... daarom heb ik hem maar weer terug gezet op 587 want waar ik hem ook op zet, hij zegt via het verzenden dat ik op 587 zit.... tis allemaal erg vaag hier.....

Maar ja, het werkt dus ik laat het maar zo. Nu maar hopen dat ziggo niet ineens weer terug gaat veranderen en dan zegt dat ik weer geen inlognaam moet gebruiken voor het verzenden... want dan zou ik toch echt gek worden.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan