Thunderbird gaat opeens alle mail weer opniew ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damiaan10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2012
hallo,

Heb t ooit al keer eerder gehad.
Vandaag bij openen van Thunderbird , wil het het programma opeens weer alle mail van mijn server ophalen 4000 (!)
Normaal haalt het Thunderbird netjes de nieuw mail op en laat een kopie op de server achter. Heb dit ook mijn andere computer (werk) zo ingesteld

Iemand een idee waar dit vandaan komt? Heb niets aan instellingen o.i.d. verandert.

Dank alvast

Damiaan

Stel eens een vraag aan je mailprovider. Het zou kunnen zijn dat die (vanwege interne aanpassingen) de mails veranderd heeft (andere datum, ander (intern) nummer etc.), zodat jouw mailprogramma het als 'nieuw' aanmerkt en dus download.

Overigens zie je nu ook een mogelijk nadeel van "kopie op server achterlaten". Een voordeel van "kopie op server achterlaten" is natuurlijk dat als je pc crasht je toch nog alle mail van de server opnieuw kunt ophalen en dat je de mail niet 'wegkaapt' voordat andere pc's/laptops die óók die mail ophalen.

Tijs.

Ha Tijs, dank voor je reactie.

Ik denk niet dat t daar aan ligt.

Zit nu achter mijn werk pc (ook met Thunderbird) en die doet gewoon normaal (haalt dus alleen de nieuwe op)

Ok, dat is inderdaad een goede test.
Dan weet ik het niet. Hopelijk komt iemand anders nog met een mogelijke verklaring.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan