Thunderbird: ik kan geen mail meer versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ben het met ArienC eens daar, vinkje moet er echt altijd staan, staat er los van dat het nu glasvezel is. Met het vinkje aan dan worden de login gegevens v/d mail nl ook voor de SMTP gebruikt zodat de KPN echt weet dat je het zelf bent en dan maakt het niet meer uit op welk type netwerk je zit en ook niet meer waar je zit, je hoeft er niet thuis voor te zijn als je het doet zoals zij het verplicht stellen. :
AriënC
Verder staat dit los van glasvezel.

Ik kan mij wel indenken dat de authentificatie-controle misschien in batches wordt uitgerold, of per account, en dat je bij de omzetting van glasvezel wordt gedwongen om het vinkje aan te zetten. Maar het heeft verder niks met het netwerk te maken. Als mij hypothese klopt, dan zou het net zo goed ook kunnen gebeuren zonder dat je op glasvezel zou zitten.

Voor een verbinding naar een SMTP server of welke server dan ook, maakt het niet uit of je kabel, koper of glasvezel hebt.

Voor een verbinding naar een SMTP server maakt het niet uit of je kabel, koper of glasvezel hebt.
Je weet nooit of die authenticatie afhankelijk kan zijn van een bepaalde server in dat netwerk. Theoretisch zou het kunnen. Gezien ik dergelijke topics op diverse fora niet als een 'big bang' binnen zie komen, vermoed ik dat. Misschien gaat het wel op IP-niveau?

Welke authenticatie wordt gebruikt is op de betreffende server ingesteld.
Kan wel afhankelijk zijn van het gebruikte poortnummer.

Nou... het maakte dus wel degelijk uit. Een technisch medewerker van KPN heeft met me mee gekeken en hij zei dat alles inderdaad goed stond. En toen keek hij bij hen zelf en deed e.e.a. En toen was het goed. Ik kon weer mailen. Hij heeft bij mij een mailtje naar hem zelf gestuurd en het was klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan