Thunderbird mail regelafstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cowgirl

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2006
Best forum,

Sinds een halfjaar heb ik Thunderbird mail op mijn computer staan, omdat er teveel problemen waren met outlook.

Het enige nadeel wat ik ondervind is dat ik het niet voor elkaar krijg om de regelafstand in te stellen, dus als ik nu een mailtje stuur naar iemand
met een verhaaltje dan staat de regelafstand te groot. Het is niet zo'n groot probleem maar vind het niet netjes staan.

Heb al van alles geprobeerd maar het gaat mij niet lukken, iemand enig idee hoe dit moet.

Groetjes Cowgirl

Ik druk aan het einde van de regel op [shift] [enter], dan komen de regels netjes onder elkaar.
Bij een nieuwe alinea gewoon [enter], dan slaat hij een regel over..

Maar inderdaad, best irritant dit..

Kijk bij het opstellen van een nieuw bericht eens naar de regel tussen Onderwerp en het venster waar je de tekst intikt.
Zorg dat daar aan de linkerkant Tekst is geselecteerd en niet Alinea.
TBB.PNG

Super daar ben ik weer,

Wat de tip van scraphed betreft, deze werkt perfect het is wel omslachtig maar als het niet ander kan dan is het zo.

Ook de tip van Edmoor uitgeprobeerd maar telkens als ik het wijzig naar "Tekst" spring hij toch weer de volgende regel op Alinea, dus bij mij werkt dat niet.

Groetjes Cowgirl

Vreemd. Bij mij blijft de gekozen instelling daar gewoon staan.

Ja Edmoor, wat ik ook blijf proberen weer een grotere afstand en gewoon terug naar alinea :d

Maar gelukkig dat de tip van scraphead goed gaat, en wie weet komen er nog meerdere :thumb:

Toch alvast bedankt!!

Groetjes Cowgirl

Kijk ook eens hier:
Knipsel.PNG

Hallo allemaal,

Heb toch nog even zitten puzzelen, als je in het bericht de alinea veranderd naar "Vooraf opgemaakt"
en de variabele breedte naar "Vaste breedte"

Dan verspringt er niets meer, en heb je een hele mooie regelafstand :thumb:

Hopelijk werkt dit bij jou ook scraphead :)

Groetjes Cowgirl

Dat heb ik ook geprobeerd Edmoor, maar in de mail wijzig hij dit weer automatisch.
De oplossing die ik als laatste gaf, werkt ook nog niet perfect maar als ik nu enter geef voor een nieuwe alinea dan verspringt het niet.

Groetjes Cowgirl

Ik gebruik Thunderbird 68.11 maar als ik op "Opstellen" klik is de keuze voor "Opmaak" bij mij uitgegrijsd en dus niet selecteerbaar.
Ik moet via "Extra" naar "Opties" om dat de keuze tussen HTML en platte tekst te wijzigen.
Die worden dan wel onthouden...
Ik ben het na jaren gebruik gewend zoals ik aangaf en blijf het dus zo gebruiken...:thumb:

"Opmaak" kan je pas selecteren als je eerst een keer in het vak klikt waar je te tekst intikt.

@Cowgirl,
Controleer eens of je je e-mail wel of niet opstelt in HTML-indeling.
Te controleren via: Extra - Accountinstellingen en dan in de linkerkolom kiezen: "Opstellen en adressering". Als aan de rechterkant de optie "Opstellen in HTML-indeling" is aangevinkt, dan krijg je automatisch een grote afstand tussen de regels, wat is op te lossen (zoals hierboven al vermeld) door voor het gaan naar een volgende regel "Shift-Enter" te gebruiken in plaats van alleen "Enter".
Maar als je bij "Opstellen in HTML-indeling" geen vinkje plaatst, dan maak je je e-mails op in 'platte tekst' en daarbij heb je geen 'last' van een grote regelafstand.

Er zijn 2 opties:
  • Die met ENTER en
  • die met vinkje weglaten bij alinea, zie link

Er zijn wel versie verschillen, dus lees goed en vergelijk met wat je zelf hebt.

https://support.mozilla.org/nl/ques...enkele regelafstand,-toets een nieuwe alinea'.
Je hebt meerdere mogelijkheden:
Als je soms enkele regelafstand wilt en soms dubbel, dan kan je de enkele regelafstand krijgen door de Shift-toets ingedrukt te houden voordat je op Enter drukt.
Als je altijd enkele regelafstand wilt, kan je dat in Thunderbird instellen: ga naar Extra -> Opties -> Opstellen -> Algemeen -> HTML en verwijder het vinkje bij ‘Bij gebruik van tekstopmaak Alinea creëert de Enter-toets een nieuwe alinea’.
(In de volgende versie van Thunderbird zal deze tekst veranderd worden in ‘ Standaard tekstopmaak Alinea gebruiken in plaats van Tekst’, omdat de huidige tekst niet duidelijk genoeg was.)

2016-12-16-02-51-27-0c29e2.png

Beste Zapatr,

Super bedankt voor de tip!!
Heb alleen in Thunderbird 2 accountinstelling zowel Ziggo als Gmail, in Gmail lukt het wel.
Maar bij Ziggo blijft hij verspringen ook wat Edmoor aangaf om linea te verandering in Tekst.

Die van Route99 heb ik nog niet gelezen dat ga ik nu even doen ;)

Groetjes Cowgirl

Beste Route99

Eindelijk het is gelukt :thumb: daar heb ik nu zolang voor zitten tobben.

Hartstikke bedankt voor je goed tip :D

Groetjes Cowgirl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan