Thunderbird over zetten naar nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

chester2203

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2004
Ik ben nu al een tijdje bezig om thunderbird over te zetten naar een nieuwe pc
Ik heb alles gekopieerd met Mozbackup. Nu komt daaruit een bestand genaamd: Thunderbird 2.0.0.18(nl)-2008-12-08.pcv wat moet ik nu verder doen:(
Mijn oude pc draait met XP en de nieuwe met vista hoe krijg ik het nu voorelkaar dat ik al mijn mail en instellingen behoud... Wie kan me helpen in begrijpelijke peppie en kokkie taal :o alvast bedankt
Groet Chester

Dan zorg je dat je dat filetje via restore backup weer in thunderbird 2.0.0.18 nl op de nieuwe PC zet.

Je moet dus op beide PC's mozbackup zetten. Je moet zorgen dat je de backup ergens wegschrijft waar je makkelijk bijkan. (Andere HDD, USB-stick)

Als het goed is, heb je dan al je instellingen en mail etc. overgezet naar je nieuwe PC.

Laatst bewerkt:
Ik heb mozbackup gebruikt en kreeg alleen maar de mails overgezet die in het eerste door mij aangemaakte account stonden. De anders accounts waren er wel maar map en mailloos

Als je backupt van XP naar Vista kun je beter het volgende doen:

ga naar "gebruiker" in xp, en zoek in appication data ( dit is een verborgen map, je moet in mapopties verborgen bestanden weergeven) de map thunderbird. Kopieer deze map en sla deze op op usb of iets anders.

In Vista installeer je eerst thunderbird, maar je start hem NIET op. Ga naar "gebruiker" en weer naar application data.(ook hier verborgen map) Hier zie je local en roaming staan. Zet de map Thunderbird terug in zowel de map roaming als in de map local, dus twee keer. Waarom het met 1 keer niet lukt weet ik ook niet, maar na een nacht en een dag puzzelen werkte dit uiteindelijk.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook problemen gehad met mozbackup, met andere accounts.
Dit was van Vista naar XP. Ik denk dat mozbackup niet lekker overweg kan met veranderde OS-en.

Tip van ElineK is erg interessant. Ga het eens proberen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan