Thunderbird profiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.088
Door een probleem met mijn computer moest ik Windows opnieuw installeren en daarme dus ook alle software.
Het profiel van Thunderbird was nog op mijn harde schijf, maar als ik deze kopieer naar AppData\Roaming in mijn map onder C:\Users, krijg ik Thunderbird niet zover dat ie dat profiel oppakt en mijn mails terugzet.
Wat kan ik nog doen om de mail terug te krijgen?

Vriendelijke groet,
Marianne
 
Kopieer je de map, of de inhoud van de map?
 
Na de installatie start ikThunderbird, en krijg ik de vraag om een account aan te maken. Ik annuleer dat en verlaat Thunderbird. Op dat moment is er een map Thunderbird aangemaakt in C:\Users\Marianne\AppData\Roaming. In die map bevinden zich dan 2 submappen.

Vanaf een locatie die ik na het "ongeluk" heb kunnen veiligstellen, kopieer ik de map Thunderbird met inhoud naar c:\Users\Marianne\AppData\Roaming, zodat er in die map Thunderbird nu drie submappen bevat, waaronder dus de submap met mijn profiel.
Ik start Thunderbird opnieuw en verwacht dat ik nu profielen kan kiezen. Dat blijkt niet het geval. Ook met de parameter -p krijg ik die vraag niet.
 
Elk profiel heeft standaard toch een unieke naam? Daarom moet je bij een leeg nieuw profiel de inhoud daarvan toevoegen. Niet de profielmap kopieren.
 
Heb je het intussen kunnen oplossen?

Ik heb het vermoeden dat je de Thunderbird-map hebt kunnen redden hebt gekopieerd over de Thunderbird-map die is aangemaakt bij het eerste keer opstarten waarbij gevraagd werd om een nieuw profiel te maken. Waarschijnlijk heeft dat ervoor gezorgd dat je profiles.ini-bestand is overgeschreven en dat Thunderbird het oude profiel niet meer kan vinden.

Verwijder eens de complete Thunderbird-map en kopieer dan de 'geredde' Thunderbird-map in zijn geheel naar C:\Users\Marianne\AppData\Roaming, zonder in de tussentijd Thunderbird te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan