Thunderbird - verzend problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alf4YouAll

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Berichten
1
Wie kan mij meer duidelijkheid geven?

Ik werk met Thunderbird en heb 4 accounts, waaronder Gmail en Yahhoo, mijn provider is Tele2, was eerst Zonnet daarna Versatel en nu dus Tele2. De serverinstellingen, ook volgens Tele2, zijn correct en hebben ook altijd gewerkt, zowel ontvangen als verzenden.
Als ik met Thunderbird vanuit Gmail of Yahoo naar mijn andere accounts en ook nog naar ’n vierde externe persoon ’n test-mail stuur dan worden ze daadwerkelijk verstuurd en komen ook aan.

Tevens heb ik nadat het via Thunderbird “fout” ging, zie hieronder, de een via Gmail en de ander via Yahoo met Webmail de mail verstuurd en deze lijken wel bezorgd te zijn, na ’n uur nog steeds geen failure notice.

Helaas gaat het dus met Thunderbird-verzenden, zowel via bovengenoemde Gmail als Yahoo account, fout. Het zou wel heel toevallig zijn als beide personen ’n volle mailbox hebben. Met webmail gaat het dus naar alle waarschijnlijkheid wel goed.
De betreffende twee berichten met Thunderbird gestuurd naar (correcte Email adressen) in de USA en Australië en de volgende berichten ontvangen :

failure notice van MAILER-DAEMON
Hi. This is the qmail-send program at smtp2.versatel.nl.
I’m afraid I wasn’t able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I’ve given up. Sorry it didn’t work out.
Het volgende bericht is niet aangekomen bij de geadresseerde.
De meest voorkomende redenen zijn:
• het verkeerd intypen van het e-mailadres of het e-mailadres bestaat niet.
• de mailbox van de ontvangende gebruiker is vol waardoor er geen e-mail meer wordt geaccepteerd.
• het e-mailbericht stond in de wachtrij en kon in de afgelopen 2 dagen niet worden afgeleverd.


The following email message did not reach the recipient.
The most common reasons are:
• misspelled email address or the email address does not exist (anymore).
• the recipients mailbox does not accept new mail because it is full.
• the message was queued and could not be delivered in the past 3 days.


wacht met spanning op reactie, mvg. ALF
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan