Thunderbolt

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagjit

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2011
Hallo,

ik ga een nieuwe macbook kopen.
was eventjes in de technologie aan het verdiepen van apple.. is namelijk m'n eerste apple product...
Ik hoorde dat de thunderbolt poort zeeeeeer goed is... is er een verschil tussen hdmi?
en thunderbolt aansluiten op de tv via hdmi (ALS DAT KAN)

gr jagjit

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi

op zich dient thunderbolt voor meer dan alleen een vervanger van een hdmi poort. het is inderdaad een snelle poort (10GB/s) waarmee je inderdaad een extern beeldscherm kunt aansluiten, maar bijvoorbeeld ook harddisks

van apple zelf bestaat geen thunderbolt naar hdmi, wel zijn hier alternatieve merken voor te krijgen. wil je een officieel apple product bestaat er volgens mij alleen nog thunderbolt naar vga of dvi.

@example5

Kan je misschien een link geven naar die kabels (hdmi graag) geen dvi en vga heb ik niks aan

@woutertjuh88

Die kabel is geen thunderbolt (toch?)

Is er geen kabel... Thunderbolt to Hdmi...
en niet minidisplayport to hdmi die jij liet zien

is er wel een verschil btw?
tussen Thunderbolt en minidisplayport (beelscherm kwaliteit dus)

Gr jagjit

Die kabel is een minidiplayport naar HDMI.
De mini displaypoort is de zelfde aansluiting als die van thunderbolt, alleen bij thunderbolt gaat er meer door heen dan alleen beeld(denk aan bestanden heen en weer sturen zoals met een usb/firewire kabel).

Om een beeldscherm aan te sluiten op een andere aansluiting dan een thunderbolt, heb je een minidisplay verlengkabel nodig die je in de thunderbolt aansluiting stopt. Of je moet er een Thunderbolt display bij kopen á 999 euro.

PS: Je kunt op de nieuwe MacBook Pro (Retina) via thunderbolt 3 monitoren aansluiten, maar dan heb je wel gelijk de jackpot te pakken qua prijzen.

@jagjit, oftewel: een displaypoort kabel past gewoon in je thunderbolt ingang en voor het aansluiten van een beeldscherm zal je geen verschil merken. het enige wat ik niet zeker weet is de connector die wouter postte ook geluid doorlaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan