Thunderbolt4 kabel verlengen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Begin eens met het opeen rij zetten van de exacte specs van de
  • thunderbolt4 docking station
  • en de twee gekochte items
zet die vergelijkingslijst (in een tabel of Excel sheet) hier neer en dan kunnen wij ook meekijken. Dat voorwerk ga ik iig niet voor je doen, want dat kun je zelf ook, immers dat zou de basis van je aankoop van die 2 items moeten geweest zijn. Het kan zijn dat je bijvoorbeeld iets over het hoofd ziet of dat het iets anders bij ons triggert. Des te completer die vergelijkingslijst des te meer kans dat er iets opvalt....
Je kunt geluk hebben dat dit iemand al overkomen is of het probleem toevallig kent, maar met die lijst geeft het wel vel meer structuur dat anderen het ook zien.
 
Prima, nu nog je vergelijkingslijstje zelf maken... die zou je al moeten hebben anders had je die 2 items niet onderbouwd kunnen kopen.....
 
Laptop: Thunderbolt4
Kabel: CableDeconn USB4 8K Cable 1.2M Thunderbolt 4 Compatible USB 4 Type-c Extension Cable Ultra HD 8K@60Hz 100W Charging 40Gbps Data Compatible with External SSD eGPU 1xBend 1x Straight
Adapter: Duttek USB C-koppeling 40 Gbps, USB C vrouwelijk naar vrouwelijk Ondersteunt 8k@60HZ en 100W snel opladen, USB Vrouwelijk naar Vrouwelijk Adapter Compatibel met Thunderbolt 3/4, USB Type C interface
Dock: Thunderbolt 3

Zou toch compatible moeten zijn zou je zeggen.
 
Zoek eens deze richting uit, want je hebt USB-C adapters met een bewering "Compatibel met Thunderbolt 3/4" en daar wordt dit over geschreven.... Kunnen zulke Amazon adapters dit echt waar maken?
https://www.iculture.nl/tips/usb-c-thunderbolt-3-verschillen/ Zie onder.

Ik ken die docking, prima zeer betaalbare docking met veel opties; heb hem mijn zoon aangeraden, de PD icm een laptop werkt daar prima, schermen zijn ook ok, verder heeft mijn zoon geen adapters zoals jij, dus die ervaring is er niet.

En lees dit een bij de Amazon reviews, zo een review zou voor mij een no-go zijn, adapter/kabel wereld blijft imho uitkijken:
1700727124721.png

Verschillen usb-c en Thunderbolt​

Een usb-c-poort en een Thunderbolt-poort zien er op het eerste gezicht hetzelfde uit. Thunderbolt is echter het protocol dat gebruikt wordt voor de dataoverdracht, terwijl usb-c (of usb type-c) de benaming is voor de connector. Niet elke usb-c-aansluiting biedt ondersteuning voor Thunderbolt. Usb-c is de fysieke connector die de micro-usb-aansluiting heeft vervangen en die gaandeweg ook de usb-a-aansluiting overbodig zal maken. Bij de nieuwste specificatie usb 4 is een overdrachtssnelheid tot 40 Gbps mogelijk.

Thunderbolt is een protocol dat het mogelijk maakt om al je randapparatuur en voeding met één kabel aan te sluiten op de computer. Meestal maak je daarbij gebruik van een speciaal docking station voor het aansluiten van stroom, beeldscherm, toetsenbord, muis en externe opslag. Het is zelfs mogelijk om apparaten in een rijtje (‘daisy-chaining’) op elkaar aan te sluiten en hebt daardoor minder kabels nodig.

Het verschil tussen Thunderbolt 3 en Thunderbolt 4 is vooral dat je meer schermen kunt aansluiten. Bij Thunderbolt 3 is dat minimaal één 4K-scherm. Dat is verdubbeld bij Thunderbolt 4: dit is geschikt voor minimaal twee 4K-schermen of één 8K-scherm. De bandbreedte is ook verdubbeld: van 16 Gbps naar 32Gbps. Verder is je computer bij Thunderbolt 4 gemakkelijker uit sluimerstand te halen. En de beveiliging tegen Direct Memory Access (DMA) is verbeterd. Thunderbolt 4-accessoires zijn overigens terugwaarts compatibel met Thunderbolt 3.
 

Bijlagen

  • 1700727090181.png
    1700727090181.png
    57,4 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan