THX Kwaliteit is ver te zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0568

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2010
Ik weet niet presies bij welk onderwerp ik het moet neer zetten dus zet het hier maar neer.

Ik heb thuis:

Een pc met windows 7
Sweex externe geluidskaart 7.1: http://www.sweex.com/nl/assortiment/sound-vision/sound-cards/sc016/

en de z5500:http://www.mycom.nl/Product/Logitech-Speakerset/Logitech-Z5500/75926?utm_source=kieskeurig&utm_medium=cpc&utm_campaign=kieskeurigclick

Ik heb de boxen gekocht omdat ik veel hardcore, hardstyle luister(lees: veel bass)
nu heb ik windows een x opnieuw geinstalleerd en kom ik er achter dat windows alles verkeerd uitvoert zeg maar..

ik probeer in te stellen dat al mijn 5 speakers gebruikt worden (5.1) maar als ik 5.1 doe bij windows en ik test de boxen krijg ik zegmaar dat de linkervoor/rechtervoor(op pc) er bij de linker voor uitkomt en de linker achter niet wordt gebruik(bij testen) dit is het zelfde bij de rechtse.. alleen als ik muziek luister komt wel uit alle 5 de boxen muziek..
nu is mijn vraag is dit dan wel echte 5.1 met thx kwaliteit? want nu heb ik hele onheldere stem enzovoort. terwijl ik dit eerst niet had?

klinkt misschien vaag dit allemaal maar hoop toch dat er iemadn is die me hierbij kan helpen of dit ik kortere versie mij dit kan vertellen zodat ik er dan verder mee kan gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de bij behorende drivers van de sweex console al geïnstalleerd,

OT: Ik ben niet zo'n fan van het action merk Sweex... sweex staat nu ook niet echt voor kwaliteit, en staat niet echt in verhouding met een speaker-set van 300 euro. (mijn mening)

de sweex drivers zijn geinstalleerd en ik kan alles instellen dus ook van 5.1 enz denk dat dit er voor zorgt dat de muziek goed wordt afgespeeld(5.1) maar het voelt niet helemaal helder..

Heb je in windows ook als standaard 'afspeel apparaat' de USB decoder geselecteerd?
dit doe je in Windows 7 door met de rechtermuis op het luidspreker-icoontje rechts onder in de taakbalk te klikken en te kiezen voor: "Afspeelapparaten"
Vervolgens opent er een scherm waar alle apparaten in staan, waaronder je standaard Windows aansluiting.
kies hier de USB sweex decoder, (als je niet weet hoe of wat zou je dan even een screenshot van dit venster kunnen maken, en hier kunnen posten?)
klik hier met de rechtermuis op en kies voor "Als standaard apparaat instellen",
eventueel kun je op de overige apparaten rechtermuis > "Uitschakelen" doen.

Probeer het hierna nog eens zou ik zeggen :)

al heb ik nu al medelijden met je buren... 500 Watt RMS :P

RMS is een soort berekening van het continue vermogen volgens mij... en staat voor "Root mean square"
http://en.wikipedia.org/wiki/Root_mean_square

Hmm, ik heb hier zelf de Logitech G51 set staan, met een control panel erbij, hier kan ik ook matrix modus aanzetten op "Gaming" en "Music"
dit zorgt voor een omzetting van 2.0 naar 5.1 echter word het gewoon stereo over alle speakers afgespeeld, en dus niet als een surround opstelling,
ik vind het persoonlijk ook nergens naar klinken... is dit misschien bij jou ook het geval?

zou je anders eens wat screenshots van je sweex beheer programma kunnen mee sturen?

bij deze staat de analoog op oortelefoon en de rest gewoon normaal (gebruik digitale uitput) maar als ik vervolgens test bij geluidsinstellingen van windows gebruikt hij de 2 achterste boxen niet..
en wat jij zegt klopt.. de surround die het moet zijn wordt gewoon als stereo uitgevoerd en niet als 5.1 surround...

http://imageshack.us/photo/my-images/822/12214.png/

Jordy, bij deze het verzoek om je berichten aan te passen als je na het posten nog meer kwijt wil, in plaats van meerdere keren achter elkaar te posten :) dankjewel!

hmm,
systeem ingang zie ik al op 2 CH staan, kan deze niet naar 5/6/5.1 worden gezet??
en als je SPDIF niet gebruikt kun je deze ook wel uitschakelen...

deze Matrix instellingen kun je wijzigen in het controlle panel van de speakers.. en dus niet via de instellingen op je pc.

Wat kan je allemaal instellen bij:
- Systeem ingang (die hier op "2CH" staat)
- Analoge uitv. (die hier op "Oortelefoon" staat)
- het venster onder Analoge uitv. (die hier op "Digitale audio 48 KHz" staat)

en misschien nog een screenshotje van het tabblad "informatie" en van het venster die opent als je op het hamer icoontje achter "Digitale uitv" klikt, ik heb geen idee of ik er wat mee kan, maar je weet maar nooit :)

Het lastige is dat ik zelf deze software nog nooit heb gezien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan